2009-04-01

Men det var ju bara onsdag!

Tänk så fel det kan bli ibland! Hela dagen har jag gått och trott att det var torsdag, och jag har sett fram emot att det är fredag imorgon för då har jag tänkt utnyttja lite av min flextid och sluta tidigare. Det var först på väg hem som jag kom på att det bara var onsdag! Jag skyller även detta misstag på att jag blir totalt förvirrad bara av att ställa om klockan en timme. Kan omställning till sommartid räknas som jetlag?

Jag har väl nämnt tidigare att jag jobbar på Eskilstuna stadsmuseum. Där jobbar jag bland annat med det stora bildarkivet, och för några veckor sedan fick jag gå en kurs i det webpubliceringsverktyg som kommunen använder. Det innebar att jag kunde ta upp arbetet med bildglimtar som en företrädare började med. Jag har märkt att det är en mycket uppskattad bit av museets del av hemsidan efter att ha fått glada och positiva mail med kommentarer från olika människor. Men vem gillar inte bilder?

Något jag däremot inte gillar är när jag läser om människor som behandlar djur illa, som i den här artikeln i Folket. Extra illa berörd blev jag när jag läste att en av de tre hundarna den här människan haft i bur i källaren var en cocker spaniel. Man kan ju hoppas att personen som blivit fråntagen sina hundar inte får tillbaka dem!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ha-ha eländigt om man tappar en dag, om det nu inte är åt rätt håll!

Vet du, kakan blev supergod. I går då jag kom hem från PKn fanns bara en kvarts kaka kvar. K och C hade ätit flera bitar och de brukar inte fika så ofta...

~Livet i byn