2009-04-01

För varenda unge!

Nu har Unicef kommit igång med sin kampanj "För varenda unge" som ni kan läsa mer om på deras egen kampanjsida. I julas så hade jag lite svårt att komma på julklappar åt alla så jag gick till Unicefs sida och handlade i deras gåvoshop. Där kan man för en liten summa - eller stor summa beroende på hur mycket pengar man har - göra en god gärning för barn i behov av hjälp. I julas blev det bland annat nötkräm och mässlingsvaccin, men man kan också ge pengar till bland annat leksaker, filtar och brunnar.
Nuvarande kampanj pågår under hela april, och även om man inte har råd med att ge så mycket kanske man i alla fall kan köpa en nål för 20:-. Den ska finnas att köpa på apoteket.

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det är en bra kampanj det där. Ska kika på apoteket i morgon. Ska över gränsen nämligen.

Ja Eskiltuna ligger kanske längre söder ut, vi befinner oss i höjd med Arvika skulle jag tro.
Så svårt att se på en karta tycker jag om man är högre uppe eller inte hihi.
Kramen Synne.

Ingrid sa...

Det är ju en av många bra kampanjer som pågår. Nålen tror jag att jag sett på Apoteket i dag nrä jag hämtade ut nytt antibiotika till Annie.

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Synne: Att försöka utröna från en karta hur platser ligger i förhållande till varandra är inte det enklaste.

Livet i byn: Men måste lilla Annie äta antibiotika fortfarande!? Hoppas hon blir helt frisk snart!!