2009-04-09

Inte alltid så kul

Higgins ä l s k a r att åka bil, och oftast brukar han räkna ut när det är dags för en biltur. Hur han lyckas med det har jag ingen aning om, men det är mycket man inte vet. Idag var det dags att byta däck på bilen vilket betydde en liten åktur. Tidigare har jag förvarat däcken i mina föräldrars garage, men när de flyttade till en lägenhet - tvärs över gården från där jag bor - så blev de också utan eget garage och lämplig förvaringsplats för bildäck. Men, pappa ordnade det hela med att hitta en plats för däcken och inte nog med att de förvarar och tvättar däcken man inte ska ha på bilen, de sköter bytet av däck också. Helt lysande! Det kostar visserligen några hundralappar, men det tycker jag att det är värt. I höstas när vinterdäcken skulle på så åkte pappa dit med min bil också och fixade det hela, och det var även han som kört dit dem för förvaring. Jag hade alltså ingen aning om vart mina däck var, och det skulle vi råda bot på nu genom att åka dit gemensamt i var sin bil och få våra respektive däck utbytta.

Först hade jag mina funderingar på att gå över med Higgins till mina föräldrar - han är inte tränad att vara ensam utan måste alltid ha sällskap - och låta honom vara där under tiden. Men så tyckte jag det var synd eftersom han som sagt är så förtjust i att åka bil och numera åker vi inte lika mycket som tidigare. Så, det var en mycket uppspelt hund jag fick med mig ner i garaget, och han såg så nöjd ut när han satt där i baksätet. Turen till firman där däcken fanns tog kanske 10-15 minuter, de ligger en bit utanför stan, och hade inte pappa åkt före hade jag nog inte hittat dit.

Som ni ser på bilden ovanför så var det inte populärt alls när jag tagit ut Higgins ur min bil och den stod inne i verkstaden för att få av sig vinterdäcken! Han tyckte genast vi skulle ge oss därifrån i pappas bil, eller åtminstone sätta oss i den! Att gå runt där på gårdsplanen var verkligen inte vad Higgins kallar kul! Men han roade ju alla människor som var där i alla fall...

Under tiden vinterdäcken blev ersatta av sommarvarianten så traskade jag runt med Higgins så han fick se sig omkring, men han var verkligen inte imponerad. Förmodligen tyckte han det var en av de fånigaste utflykter han varit med om! Han blev inte ens imponerad av den här däckkyrkogården...

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Först och främst vill jag säga att jag gillar din vackra header. Den är så fin. Klara färger som speglar sig i vattnet.

Har läst ikapp lite nu.
Hinner ju sjutton inte med hehe....
Så Higgins gillar att åka bil ja. Visst är det skönt att han inte protesterar. Men snälla ha honom fastspänd. Det kan gå fort när det går galet.

Vi ska byta till sommardäck snart med.
Men vi måste ge Toyota nya sommarskor. Runt om. Så vi får se vad det blir.

Nu ska jag gotta mig med en fika.
Önskar dig en riktigt GO PÅSKE.
Kram Synne.

Ingrid sa...

Higgins har en hel del egna idéer. Men det ligger nog i rasen, eller i alla fall i generna på de svarta cockrarna.

Snön vräker ner här, det skulle visst komma 20 cm hörde jag.

~Livet i byn

Anne sa...

Skönt att ha fått på sommardäcken, det kanske kan bli ett helgprojekt för oss också!
Nix, fjärilen är från den 5 april tror jag det var - men visst är den ett riktigt vårtecken! Här har varit grått och trist idag men nu på kvällskvisten kom solen och lyste upp vår tillvaron!

Jette sa...

hahaha.. den där Higgins! Alldeles för länge sedan jag var här! Här har ju fräschats upp rejält! Snyggt jobbat!

Ha en äggande god Påsk!

Kram!!

Yvonne L sa...

Synne: Bilden i headern tog jag för några dagar sedan, hade tur med ljuset och blev riktigt nöjd själv!
Livet i byn: Det är något speciellt med svarta cockrar...Min äter ju i alla fall inte klistermärken på datorer;0)
Anne: Samma sak med vädret här, solen kom framåt kvällen!
Jette: Bloggen är väl halvny, den skriver jag i flitigare än jag trott att jag skulle. Gamla hemsidan finns fortfarande, där hamnar det bilder i bilddagboken ungefär en gång i veckan.