2010-08-21

Viktigt till en viss gräns

Ibland anser Higgins att det är av yttersta vikt att någon av hans leksaker får följa med när vi ska ut på promenad. Igår kväll var det en av bollarnas tur. Han tycker naturligtvis inte det är roligt att bära leksakerna hela promenaderna. Har man en boll, en pipfågel, en stor groda eller något annat i munnen går det ju inte att följa alla otroligt intressanta spår som andra hundar lämnat efter sig när de gått förbi. Han brukar då lite diskret försöka lägga medföljande leksak i någon plantering eller vid en husvägg. Ibland släpper han dem precis utanför porten. Med andra ord, han släpar ut saker och lägger var som helst och sen blir det jag som får bära hem grejerna. Igår gick det i alla fall bra att bära bollen över gatan, men sen var det visst någonting spännande som fångade hans luktsinne och då petade han in den i en buske. Resten av promenaden gick jag alltså runt och såg ut som om jag hade en böld på höger sida av magen. Mjuka bollar med pip i tar plats.

12 kommentarer:

Renathe sa...

Jomen vad gör man inte för sina älsklingar :)

Hörni sa...

Hahaha, vad sött. :D

Livet på Citronodlingen sa...

haha, du får lära honom att hålla reda på sina grejer själv :o)

Jenny sa...

Han är lite ohyfsad som gör så tycker jag. :)

Wannabe sa...

låter PRECIS som mina barn! De ska ha med sig varsin sak och sen när man sitter där på bussen (tex) så ska de inte hålla grejerna själv och när det är dags att hoppa av ska jag ha reda på både barn och saker..... Inte alltid helt lätt, och inte särskilt poppis hos denna mamma... :-D

bokhyllan sa...

Hihihi =)

Yvonne L sa...

Renathe: Ja, man får ju offra sig. ;)

Gun: :D

Helena: Jag har försökt, men vissa saker vill han inte förstå. Han är ju kille! :D

Jenny: Ja, fast det är ju snällt att han tycker att leksakerna ska få komma ut lite ibland. ;)

Wannabe: Verkar vara ungefär samma sak att ha barn och hund alltså! :D

Yvonne L sa...

Ting o Tankar: :D

Agneta sa...

låter som mina barn..de bär ut och så bara droppar de allt någonstans där det absolut inte ska vara
låter lättare i ditt fall, han kan ju bara ta med sig en endaste sak..tänk vad två barn kan ta med :-)

Yvonne L sa...

Agneta: En himla tur att Higgins inte tar med sig mer än en grej!

Mille sa...

hahahaaa... som en liten unge :)

Yvonne L sa...

Mille: Eller hur! :D