2010-08-08

Ovanligt

Det här är ju rätt ovanligt, att jag hinner sitta lite vid datorn innan jag ska och jobba även om jag som idag inte börjar förrän runt 10. Nu skulle man ju kunna tro att jag gått upp ovanligt tidigt, hunnit gå långt med Higgins, äta frukost och sätta mig vid datorn innan det är dags att åka till jobbet. Men så är det inte, det blev ingen promenad att tala om eftersom Higgins haltar och inte kan gå så bra. Helst ville han att jag skulle bära honom, men jag kan ju inte bära honom runt en hel promenad, då blir det ju inte mycket gjort från hans sida om man säger så. Dessutom vill man helst inte bära ca 14 kilo cocker spaniel en hel långpromenad. För att få honom att i alla fall kissa fick jag bära honom till några buskar jag vet att han brukar lyfta benet emot. Han gjorde ett vingligt benlyft och sen ville han in igen. Precis som i mars har jag ingen aning om vad som orsakat haltandet, jag kan inte hitta något som fastnat i trampdynan och jag får klämma lätt på benet utan alltför stora protester. Han får väl vila idag hos mina föräldrar, och så får jag se hur det är imorgon. Jag upptäckte haltandet igår kväll när jag såg på tv, så jag vet inte om han sträckt sig eller vad det är. Nåja, han verkar inte påverkad i övrigt utan är pigg och glad, det är bara när han ska gå som han ser lite ömklig ut.

Bilden har absolut ingenting med Higgins haltande att göra. Det enda den har att göra med idag är att det är vinden ute vid Lagersbergs säteri där jag ska jobba i cafét idag.

6 kommentarer:

Hörni sa...

Stackars Higgins som haltar igen. Hoppas det går över snabbt.
Ha det så bra i cafét idag. Är det stressigt? Vi fikade på ett ställe för ett tag sedan där den stackarn som stod i cafét både fick göra ALLT själv, och det var mycket folk så hon var jättestressad.

Selma sa...

Det kan vara så mycket konstigt som ger hälta. Vad man kan önska att de kunde berätta var det gör ont och hur.

Yvonne L sa...

Gun: Ja, det är lite synd om honom, i alla fall när han försöker gå. Men humöret i övrigt är det inget fel på!
Nä, caféet är inte speciellt stressigt, det är inget ställe där det bara väller in folk. Några varje dag kommer enbart för en fika, men annars är det folk som ska gå eller har gått någon av visningarna.

Selma: Ja, det kan ju vara vad som helst. I Higgins fall kan det mycket väl vara ålderskrämpa, han fyller 10 om ett par veckor.

Jenny sa...

Kan det vara så att Higgins helt enkelt börjar bli gammal och som gamla människor har han lite ont ibland kanske...? :)

Renathe sa...

:( Higgins.

Yvonne L sa...

Jenny: Troligtvis är det något åldersrelaterat, han blir ju 10 år om ett par veckor. :) Han haltar mindre idag i alla fall!

Renathe: Visst är det synd om honom! Fast idag kan han gå lite mer än igår.