2010-08-18

Misslyckat

Det är verkligen synd om mig. Som jag skrev tidigare så håller de ju på att installera bredbandsuttag i huset jag bor i, och förra veckan fick alla hyresgäster lappar i brevlådorna om vilka dagar de skulle behöva komma in i lägenheterna. Hemma hos mig stod det att de skulle komma onsdagen den 18 augusti - idag - eller torsdagen den 19 augusti. Det stod också att uttaget skulle placeras i hallen, antingen i anslutning till telefonuttaget eller ovanför ytterdörren och de ville att man skulle ta undan eventuellt ömtåliga saker från hallen.

Mina föräldrar bor ju i samma hus som mig fast tvärs över gården, och till dem skulle installatörerna komma antingen måndag eller tisdag och de hade fått samma information om hallen. De hade installatörerna hos sig i måndags, och det visade sig att deras uttag inte alls blev i hallen utan inne i sovrummet. Eftersom jag skulle få mitt uttag installerat antingen idag eller imorgon så kände jag mig igår tvungen att även städa inne i sovrummet ifall det var därinne de skulle sätta mitt uttag också, tänkte att det kankse beror på vart förstajacket i lägenheten finns, och här sitter det i sovrummet.

Nog för att jag brukar städa mitt sovrum annars också, men telefonjacket sitter uppe i ett hörn dit det är svårt att nå med dammsugaren om man inte flyttar dammsugarsladden till ett annat elurtag. Och det gör man jag ju inte. Inte nog med att jag dammsög uppe i hörnet ordentligt, jag dammade även hela sovrummet, något jag brukar förtränga att göra. Sen imorse innan jag gick till jobbet så fick jag ju lov att bädda sängen också, något jag aldrig gör annars eftersom mitt sovrum ligger så pass bra till att min obäddade säng inte syns. Dessutom har jag läst att det inte är bra att bädda, det blir så många kvalster i sängen då... När jag kom hem idag så var det första jag gjorde att titta hur det såg ut i hallen. Naturligtvis satt det nya uttaget snyggt och prydligt uppsatt bredvid telefonuttaget där. Alltså hade jag kunnat ägna gårdagens dammsugnings- och damningstid till något helt annat, för att inte tala om de extra minuter det tog att bädda imorse! Ganska misslyckat att slösa bort tiden så kan man tycka.


När jag kom och hämtade Higgins hos mina föräldrar efter jobbet idag blev jag dessutom påtvingad de här kakorna mamma bakat och som blivit totalt misslyckade! De hade liksom sjunkit ihop och blivit platta, och så kan man ju inte ha det. Verkligen synd om mig som måste äta misslyckade kakor, eller hur?

11 kommentarer:

Agneta sa...

oj..det verkar ha varit synd om dig precis hela dagen! Särskilt det sista med kakorna var synd att behöva utstå ;-)

Pierre sa...

Kul med en blogg och fina bilder från stan :) Hittade hit från Helena (Citronodling).

Yvonne L sa...

Agneta: Nu känns det genast lite bättre! ;)

Yvonne L sa...

Pierre: Ahh, du är också från stan! :)

Renathe sa...

Åh, är det hallongrottor? Dom är goda. Stackars dig som måste äta upp allihopa :(

Livet på Citronodlingen sa...

Men usch, vilken hemsk dag du har haft din stackare. Hoppas torsdagen blir mycket bättre ;o)

Selma sa...

Fast nu är det gjort och om du sover på soffan är det bäddat länge.

Hörni sa...

Men fy så onödigt! Men att äta misslyckade kakor kan ses som en absolut nödvändighet. Man kan ju inte spara så fula kakor heller..;)

Yvonne L sa...

Renathe: Ja, det var hallongrottor. Det var jättesynd om mig som fick lov att äta upp alla alldeles själv. Jag vågade inte lämna någon kvar ifall de skulle mögla. :D

Helena: Ja, torsdagen är mycket bättre. Det störtregnar ute. :P

Selma: Men gud så klantig jag var som gick och la mig i min bäddade säng!

Jenny sa...

Hihihi, men det blev uttag iaf! Vi har vårt bredbandsuttag ovanför ytterdörren. Hur idiotiskt som helst då vi 1. inte har datorer i vår lilla hall och 2. inte heller eluttag för router/brandvägg. Vi har kablar och sladdar över hela hallen istället... (nätverkssladd från routern och skarvsladd för elen till routern) Man KAN ju ha det smidigare... :)

Yvonne L sa...

Gun: Visst var det onödigt att damma och bädda! Och fula kakor ska absolut inte sparas.

Jenny: Jo, det blev ett uttag men hade varit bättre om det hamnat i sovrummet. Därifrån har jag redan kabel dragen och fint uppspikad längs med lister så nu lär jag få flytta den. Fast jag kan förstås sätta router i hallen, jag har ju en rätt stor hall, och det finns el!