2010-08-17

Humor!

Fick ett mail från en konstig avsändare där det i ämnesraden stod "best regards". Öppnade inte mailet men kollade egenskaper och så här står det:

Var uppmarksam pa mitt brev! Mitt namn ar Gohar. Jag ar 29 ar gammal.
Syftet med mitt brev, borjade det att kommunicera med dig! Jag vill
hitta en enda man, och skapa en sund familj. Jag har olika hobbies och
intressen, bland dem - sport, matlagning, lasning, musik. Av sarskilt
intresse for mig ar stadning, rengoring huset. I dessa brev ska jag
beratta om mig mer detaljer. Jag ger dig min e-postadress: XXXX @ xxxx
Jag vantar pa ert svar med stor otalighet. Glom inte om mig. Din nya
van, Gohar.

Jag fick mig i alla fall ett gott skratt! För det första, det är ju hemskt korkat att skicka ett mail till just mig om personen nu söker en enda man. Sist jag kollade var jag inte man, och om det ändrats borde jag nog märkt det på något vis. Sen skrattade jag jättemycket när jag läste intressena och det står att städning, rengöring huset är av särskilt intresse...

Känns inte riktigt som om jag vill ha en ny vän, speciellt inte om ett av intressena är städning. Då har vi nog inte så mycket gemensamt. Istället markerade jag det som spam, så om personen mailar igen vet mitt spamfilter vart mailet ska gå. Direkt i spamkorgen.

11 kommentarer:

Renathe Schneider sa...

Vaddå? Är inte städning något fritidsintresse?
Själv har jag precis roat mig med att svabba golvet i köket efter att mannen spillt iste och bara torkat upp det värsta med papper.

Mina sandaler fastnade på golvet var gång jag gick till diskbänken så till slut så kunde jag inte låta bli att trallande ta fram skurmoppen och valsa runt lite.

Livet på Citronodlingen sa...

Men om nu personen tycker det är så roligt att städa, kan hon inte få göra det hemma hos dig då? ;o)

Selma sa...

Det är lite olika det där vad man är intresserad av.

Yvonne L sa...

Renathe: Jag är ledsen att behöva meddela, men städning är ett nödvändigt ont! :D

Helena: Jo, men eftersom jag är tjej så vill människan säkert ha betalt, och jag vill hellre köpa glass för de pengarna! ;0)

Selma: Visst är det!

Hörni sa...

Jag håller med dig, städning är ett nödvändigt ont, så ni skulle kanske inte passa så bra ihop.

Husan sa...

Håller med att städning är ett nödvändigt ont.
Tror inte heller skulle passa så bra ihop. Det stod ju inget om husdjur. Hur skulle det då gå med Higgins? Nä, mot spamkorgen.

Snäckskalsdalen. sa...

Skulle ha kunnat falla för det där med städningen för det har jag försökt ägna mig åt idag.....och nu är jag sur...att slöda bort en dag på något så förgängligt!
Men, men....det får gå!

Aha, man kan markera ett mail så att det i fortsättningen passerar som icke önskvärt?

Jag lär mig hela tidne nya saker, fast jag har ju ingen aning om hur man gör.....

Agneta kram

Yvonne L sa...

Gun: Nä, det skulle nog inte vara någon bra kombination!

Husan: Spamkorgen är nog bästa platsen!

Jenny sa...

Alla dessa roliga mail. :D

Synnøve. sa...

Ja det blev lite fel, men kolla dessutom på översättningen alltså...
Googles översättning garanterat.

Det dimper ner ett och annat sånt här med ibland. Men rätt i spamkorgen med dom.

Yvonne L sa...

Snäckskalsdalen/Agneta: Städning är verkligen ett nödvändigt ont!
Jag använder Norton Internet Security och där ingår spamfilter, men det brukar finnas skydd även på andra vis beroende på vilket mailprogram man använder sig av.

Jenny: Visst kommer det många roliga mail som man inte läser. ;)

Synnøve: Det var inte många rätt alls!