2010-08-10

Ibland...

... när man surfar runt på de bloggar man brukar besöka och läser så kommer man kanske inte på något att skriva i kommentarerna. Då brukar jag strunta i att skriva något. Det betyder inte att jag inte läser, bara att jag inte har något att säga för stunden.

Ibland händer det att jag tar bilder som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Som den här till exempel, tagen i en väldigt underlig vinkel. Den tog jag igår kväll när Higgins och jag var ute på en liten promenad. Han hade gärna gått längre, haltningen hade gett med sig och han hade mycket spring i benen, men jag tyckte det var bättre att hålla igen lite på motionerandet så pass nära inpå. När vi gick förbi vändplanen bakom Rademachersmedjorna fick jag se att den här trottoaren verkar ingen bry sig om, och ingen verkar gå på den heller med tanke på hur växtligheten liksom tagit över. Rätt häftigt måste jag nog säga att jag tycker att det är så här mitt inne i stan.

6 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Ja ,håller verkligen med. vilken härlig upptäckt ändå. du tar verkligen tillvara på nuet,stannar upp och tänker. -Vad är det jag ser ;) Precis rätt där. Mindfulnes = Här o nu!

Husan sa...

Precis så är det för mig med. Man läser på många bloggar men kommenterar inte alltid. Ibland vet jag inte vad jag ska skriva, ibland hinner jag bara läsa men inte kommentera, vissa stunder läser jag bara o kommenterar inte någon för att sedan läsa allt o kommentera allt. Ja, så är det för mig ivf.

Hörni sa...

Vilken rolig bild. Jag tycker man ser allt på ett annat sätt när man är en sån som fotar mycket. Det där med att kommentera är samma för mig. Ibland kommer man inte på något att säga helt enkelt.

Renathe sa...

Jag kommenterar inte alltid jag heller. Det tar speciellt mycket tid med den här ordverifieringen och så... :(
Det där ogräset ser ut som här hos oss mellan stenplattorna runt huset. Rensade där för några veckor sedan men det ser man inte längre ;)

Per-Anders sa...

Det är bättre att ta en bild för mycket än en för lite. Man vet aldrig när de kommer till användning.

Yvonne L sa...

Livsnjutaren: Jag lägger ofta märke till såna saker men ser sällan om jag möter någon jag känner. :D

Husan: Man hinner faktiskt inte kommentera allt, men det är ju roligt att läsa och hänga med ändå.

Gun: Har man kameran med sig hela tiden så finns det nästan alltid något att fota.
Vissa inlägg går ju inte att kommentera heller har jag kommit fram till. :)

Renathe: Ogräs växer snabbt har jag kommit fram till. Konstigt nog överlever det alltid oavsett väder har jag sett.

Per-Anders: Just det, plötsligt kommer de till användning till något man inte ens tänkt på när man fotade.