2010-08-06

Dog av torka trots ösregn


Jag har varit så duktig och vattnat mina balkongblommor hela sommaren, när det var som varmast och soligast höll jag stenkoll på dem och de var så fina och blommade glatt. Sen började det ju regna. Det regnade jättemycket och ett par gånger fick jag ta ner mina balkonglådor och ställa dem lite mer skyddade eftersom det blev översvämning i dem. Tyvärr tittade jag inte så noga på den här krukan, det såg ju ut som den fick vatten den också, men det har den tydligen inte fått. I alla fall inte tillräckligt. Idag ser den ut som på bilden. Vid närmare kontroll insåg jag att blommorna har törstat ihjäl, jorden var verkligen snustorr så jag antar att krukan måste stått lite för skyddad från regnet. Trots det hällde jag på det överblivna vattnet från Higgins vattenflaska efter vår promenad för någon timme sen. Jag är optimist och hoppas förstås att blommorna tar sig igen.

4 kommentarer:

Hörni sa...

Oj då! Men de kanske tar sig. Under har skett förr. ;)

Yvonne L sa...

Gun: Jag hoppas på ett mirakel! :D

Selma sa...

Det kan gå.

Yvonne L sa...

Selma: Jag är optimist! :D