2010-08-31

Om man vill vara med i nästa års utmaning

Jag deltar ju i fotoutmaningen "365 foton 2010", och nu såg jag precis att man kan anmäla sig inför nästa år, alltså "365 foton 2011". Själv har jag inte bestämt än om jag ska delta nästa år också, men jag funderar på det. Kameran är ju allt som oftast med. Men jag vet också att det tar en del tid. Man har en temalista med 365 olika teman att fota efter, och man får hitta på några egna teman om man fastnar, så det är ju en utmaning att hitta motiv och sätt att tolka de olika temana på. Det är inte så att man måste ta temana i ordning utan man får ta det i precis vilken ordning som helst. Men man har ju en del annat att göra också, och jag har märkt själv att har man väl halkat efter lite kan det vara svårt att komma ikapp. Men inte omöjligt. Så jag funderar alltså fortfarande, men jag kan säga så mycket att det är roligt att vara med!

Vill du läsa mer om hur utmaningen går till och kanske anmäla dig gör du det här.

8 kommentarer:

anemonen sa...

Jag har också gott i de tankarna och varit sugen på att delta, men som du påpekar har man mycket annat som är kul också och en del som är viktigare. Jag avstår nog tror jag iaf.

Livsnjutaren sa...

Jag har hoppat på tåget men är lite trög, är man med automatiskt i och med anmälan eller får man besked? Börjar man alltså 1 januari och tar ett tema per dag i valfri ordning + 52 egna? Haha är blond ;) svara gärna hos mig;)Måste man starta en ny blogg med bara bilderna eller kan man ha dom i sin vanliga blogg?

Yvonne L sa...

@nemonen: I år anmälde jag mig någon vecka in på året så jag började ju med att ligga efter! Det är roligt att hålla på, men jag kan ju fundera ett tag till!

Livsnjutaren: Nä, man är nog med direkt bara genom anmälan tror jag. Sen kollar nog hon som håller i det upp när det börjar närma sig om man fortfarande vill vara med.
En del har separata bloggar för sitt deltagande, jag har gjort en etikett i min ordinarie blogg som jag taggar alla temainlägg med. (Väljer du min etikett "365foton2010" kommer samtliga mina temainlägg upp.)
Man får lägga upp temabilderna i precis vilken ordning man vill, och det är totalt 365 bilder. Man kan alltså byta ut ett tema från listan mot ett som man hittat på själv. Idealet är ju kanske att man lägger upp en bild per dag, några vet jag klarar det, men ibland hamnar man mer eller mindre efter.Reglerna om hur allt går till står på sidan jag länkar till i mitt inlägg. :0)
(Jag klistrar in det här svaret i din blogg också!)

Livsnjutaren sa...

Å tack för snabbt svar,ska bli jättekul. Typiskt att min dotter "tappade" bort bilder, såg att ett tema var Arbetsfordon. Hade superfina bilder på det;( Man har ju redan en del bilder man kan plocka fram tills dess;)

Wannabe sa...

jag tror jag har bestämt mig för att inte vara med nästa år. jag skulle gärna vilja skaffa mig lite andra utmaningar att hänga med på dock, som de där olika tisdagstema eller ordlös onsdag eller allt vad det heter, men inte 365 två år på raken, det orkar jag inte... och jag är ju ganska efter just nu. Nog för att jag kan komma ifatt, men det blir ett stressmoment istället för nåt kul... tycker jag då :-)

Yvonne L sa...

Livsnjutaren: Bilderna ska vara tagna under det år utmaningen gäller! :)

Wannabe: Nä, det ska inte vara ett stressmoment! Såna här grejer gör man för att det ska vara roligt. Det finns ju så många andra utmaningar man kan göra när andan faller på. Jag brukar ju köra Show Me Yours, den tycker jag är rolig.

Mille sa...

Ja det skulle faktiskt vara roligt att vara med. Man får ju idéer och uppslag efter vägen säkert. Sedan är det super kul att se alla bilder, hur olika man kan tolka dem... Det har du lärt mig.
FUnderar lite till..

Yvonne L sa...

Mille: Gör som jag gjorde i år, anmäl dig när utmaningen redan hållit på någon vecka eller så! :D Inget är som att komma efter på en gång. ;0)