2010-08-29

Konstigheter i korthet

Alltså, tur att man inte var i de här norska fjällen. Man vill väl inte ha snökaos i augusti, det tycker jag är lite väl tidigt.

Sen undrar jag över ett par saker. Är den här rubriken verkligen korrekt, "...historiskt populär..."?
Kan man verkligen säga så? Skulle det vara ok att säga att "när de kom tillbaka från skidturen var de historiskt hungriga och trötta"? Jag förstår vad artikeln förmodligen handlar om, jag bara tycker formuleringen är märklig.

Det andra jag undrar är vad sjutton det är för mening med att gå på en fotbollsmatch och sen bete sig som idioter så att matchen avbryts? Jag är verkligen helt ointresserad av fotboll men jag vet i allla fall så mycket att inte alla så kallade supportrar beter sig illa. Men de som gör det, om man nu stöder ett lag så är det väl inget bra sätt att visa det på genom att kasta grejor, bete sig svinigt i största allmänhet eller hota klubbledningar eller spelare som bytt klubb och jag vet inte allt man läser om med jämna mellanrum. Det är förresten inte bara "supportrar" som beter sig som idioter, det var väl ganska idiotiskt av den brasilianske domaren att knivhugga två spelare? Sport ska väl liksom vara kul!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Håller med ang de s.k. fotbollssupportrarna. Jag är själv AIK:are och dessa s.k. supportrars drar ned oss andra i skiten och ger oss dåligt rykte. Tydligen är det en del av supporterklubben som vill att AIK:s styrelse ska avgå och ställer till med all världens djävulskap för att sabba för klubben, allt för att styrelsen ska avgå.
Helt sjukt enligt min mening, man ska stödja sin klubb och sitt lag, i med- och motgång och även om man inte alltid stödjer styrelsens alla beslut så måste man acceptera att de förhoppningsvis gör det för klubbens bästa.
Får hoppas att de skärper till sig.

Mille sa...

Nej jag börjar mer och mer tro att sporten börjar bli ett täckmantel för våld och misshandel.
Vad är det som gör att stubinen brinner av?
Varför dricker man hinkvis med öl när man ser på fotboll tex? Personligen tycker jag att idrott och alkohol inte hör ihop!

Yvonne L sa...

Lisa: Tyvärr är det ju ofta så att det är en liten grupp som ger en större grupp dåligt rykte. Det är så tråkigt att det ska vara så!

Mille: Vissa sporter verkar dra till sig väldigt stökiga människor, och det verkar ju också vara vissa idrottsklubbar som drabbas värre än andra. Helt sjukt! Många "vanliga" supportrar drar sig nog för att gå på matcherna på grund av risken för bråk. Mycket trist!