2010-08-09

Lite nytt

Ja, jag har gjort om lite här, fast inte mycket. Vore ju trist om alla gamla inlägg skulle se jättekonstiga ut. Det som hänt är väl att bilderna kommer att vara större från början. I den gamla mallen skars bilderna av om jag försökte ha dem i större format. Sen blev headern större också, men jag behöll samma bild som tidigare eftersom jag gillar den och har fått många kommentarer om den.

När det gäller halte Higgins så mår han bättre idag. Eller han mådde ju inte dåligt i övrigt, det var ju bara hältan som besvärade så att han inte kunde gå på promenader annat än några få steg. Idag har han kunnat gå två korta promenader runt kvarteret ungefär. På eftermiddagen blev han lite väl optimistisk och satte haltande iväg i hög takt, och jag fick hålla igen. Jag fick lov att agera bärare en bit på vägen hem trots att vi bara gått mot närmsta park. Idag använder han höger framben i alla fall, igår försökte han undvika det. Skulle tippa att hältan beror på ålder, han blir ju faktiskt 10 år om ett par veckor.

En fördel med en hanhund som har lite ont i frambenet är i alla fall att han inte stannar 123 gånger per promenad och lyfter på bakbenet för att klämma ut tre droppar för att markera. En halt Higgins stannar istället 3 gånger och klämmer ut stora pölar på en gång. Om man har ont i ett framben gäller det nämligen att tänka på åt vilket håll man ska stå vänd mot det man vill kissa på. Ställer man sig fel och måste stödja på det onda benet trillar man nästan omkull, och det räckte att göra som liten. Fast då berodde det inte på ont i benet, då var det bara dålig koordination. Är man en liten cockerspanielkille på runt 6 månader som försöker lära sig kissa som de stora grabbarna genom att lyfta benet mot ett träd måste man nämligen koncentrera sig på det. Tappar man koncentrationen och börjar titta på något som fladdrar förbi händer det att man tappar balansen och trillar omkull, och då kan det hända att den som håller i kopplet börjar fnissa. Sånt är pinsamt.

10 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Ja tänk vilka problem dom kan ha som små ;)

Yvonne L sa...

Livsnjutaren: Just det.

Hörni sa...

Hahaha, det måste ha sett gulligt ut.:)
Skönt att han är bättre i alla fall.

Göran sa...

De föregående talarna har redan sagt det viktiga så jag vill bara tilläga att sidan verkligen är överskådlig nu.

Bra jobbat och bra tänkt!

anne sa...

Hoppas nu att hältan är övergående och att han inte har ont. Vovvar som ska lära sig trebent pinkande kan vara en underhållande syn! :)

Selma sa...

Tuffa tonårspojkar av alla arter kan ha det lite svårt.

Jenny sa...

Jamen det är klart det är fint, fast lite mycket scroll, haha, men jag är ju så van vid det gamla.

Hoppas ni har en bra dag idag!

Snäckskalsdalen. sa...

Stackar lille Higgins, bra att han blir bättre. Dom återkommer fort de små djuren.
Så fina bilderna är i din nya layout! Däremot tycker jag att raderna är ooooerhööört långa....så klart att dom är det.....men jag har svårt att läsa länge och mycket i datorn så jag hade önskat kortare rader........bli inte ledsen nu, det var bara jag som tyckte till.
Kramar från Agneta

egoinasmamma.nu sa...

Hahahaha! Har han trillat omkull medan han kissade? Kul ju! Men synd om att han haltar, hoppas han blir snabbt frisk.

Yvonne L sa...

Gun: Jo, det såg rätt roligt ut!

Göran: Det blev lite mer utrymme till bilderna nu och inte så mycket dödutrymme.

Anne: Jo, nu verkar det ha gått över men jag försöker få honom att förstå att han nog ska ta det lite lugnt ändå...

Selma: Det är nog så!

Jenny: Jag är också jättevan vid den gamla! ;) Men främst hade jag tröttnat på att inte kunna lägga upp bilderna större, tycker det är lite trist att behöva klicka på alla bilder för att se dem ordentligt.

Snäckskalsdalen/Agneta: Bilderna blir bättre i större format, och textraderna tycker jag själv blev lite väl långa, men jag använder färdiga mallar och då får det vara så. Att centrera under bilderna vore ju ett alternativ, men det tycker jag oftast inte blir så snyggt.

Em: Ja, när han var liten och höll på att lära sig det där med att kissa ståendes på tre ben trillade han några gånger när han vred på huvudet samtidigt. :D
Hältan verkar ha gett med sig nu, och det är ju skönt både för honom och mig.