2010-08-12

När man missat nyheter

Idag har det varit en dag när jag inte haft möjlighet att vare sig lyssna på radion eller kolla nätet och då har man ju inte så stor aning om vad som händer ute i världen. Eller om det ens hänt något. Vid en snabb koll så visar det sig att:
  • Petra Mede kan rädda Allsången på Skansen. Jag som inte ens tittar på allsången vare sig från Skansen eller Liseberg bryr väl mig inte så mycket om den nyheten och förstår absolut inte hysterin som verkar råda om man ska tro tidningarna. Trots det hade det ju kunnat vara roligt att rösta i omröstningen som finns i anslutning till artikeln, men alternativet "Skiter väl jag i" fanns inte. Just det alternativet saknas för övrigt ofta i såna där omröstningar när det gäller tv-program. De kunde väl åtminstone ha alternativet "Jag tittar inte".
  • En fransk stjärnkock som jag inte ens visste var försvunnen har hittats död i sin frys. Det låter ju onekligen lite obehagligt.
  • Nya hemska reportage och bilder om kinesiska barn som drillas till elitgymnaster. Fruktansvärt! Barn som håller på med gymnastik eller vilken sorts idrott som helst ska göra det för att de tycker det är roligt, inte för att bli bäst i världen.
  • Den sk komikern som åkte fast för båtfylla och som jag inte ens tycker är rolig har skrivit en debattartikel där han tycker att sjöfyllerilagen inte gör haven säkrare utan enbart gör att kustbevakningen kan dra in en massa pengar i böter. Kan väl hända att han kankse har rätt i vissa delar, men om det finns risk för att få böter på sjön så är det förhoppningsvis några som låter bli att köra sina båtar onyktra. För vem säger att en onykter båtförare inte lägger till i en hamn och sätter sig direkt bakom ratten på sin bil?
  • Paris Hilton stäms för att ha använt fel hår....Det verkar jobbigt att vara kändis är allt jag har att säga om det.
Det har naturligtvis hänt en massa andra saker också, men det får ni läsa rubrikerna om själva, nu ska Higgins och jag gå ut och gå.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Ang sjöfylleri: Det var dåliga bortförklaringar. Fylla är fylla, oavsett vilket fordon du kör. Antal som drunknar, eller orsakar olyckor på sjön med alkohol i blodet har ju ökat kraftigt senaste 10-20 åren, därför kom lagen till. Inte en dag för sent enligt mig. Och enligt mig skulle alla båtar större än ekor, alt båt med motor mer än 10hk framföras med någon form av båtkörkort. Det var INTE roligt på den tiden man seglade och gjorde sitt bästa för att följa de sjöregler som finns (ex väjningsplikt vid farled...) när det alltid kom någon dum motorbåtsägare och sicksackade fram mellan segelbåtarna i 10knop där det var max 5knop som gällde.

Jenny sa...

(Jag menade såklart inte en dag för TIDIGT, i senaste laget var det ju... )

Hörni sa...

Jag gillade allsång förut, men nu är jag trött på det, liksom alla andra också verkar vara.

Livet på Citronodlingen sa...

Vadå, vill dom sänka allsången helt och hållet eller? Mede såg jag i melodifestivalen och jag stod knappt ut ;o)

Yvonne L sa...

Jenny: Visst är det dåliga bortförklaringar!

Gun: Jag har aldrig varit mycket för allsången, tycker det är ett märkligt koncept men det finns ju många som tittar verkar det som.

Helena: Det är nya spekulationer varje dag nästan! Imorgon kanske det står att det är jag som kommer att leda allsången! (Hemska tanke... :D )