2010-07-07

Var där igår och ska dit imorgon

Igår var jag på ytterligare ett av ställena där jag har mina jobbpass i sommar, närmare bestämt ute på Lagersbergs säteri. Mellan den 8 juli och 22 augusti är det öppet varje torsdag och söndag med tre visningar av huvudbyggnaden och statarbostaden varje öppetdag.  Några torsdagskvällar kommer det också att vara konserter därute.
Det som syns på bilden är huvudbyggnaden, men där kommer jag nog inte att vara så mycket, jag kommer att hålla ställningarna i caféet som ligger i en flygel. Igår var jag alltså ute på Lagersberg och vi hjälptes åt att städa huvudbyggnaden samt statarbostaden. Sen var vi och ordnade med blomjord och några plantor och planterade i urnorna utanför, och så fyllde vi upp förråden med kaffe, läsk och glass. Jättegoda bullar kommer att finnas i caféet också. Bullarna köper vi in från Himmelsberga Hembakt som ligger utanför Kungsör.

Imorgon är premiäröppet för den här sommarsäsongen, och sen är det alltså öppet varje torsdag och söndag fram till den 22 augusti.

Idag hade jag mitt arbetspass nere på museet nere på Faktoriholmarna, så det har blivit en hel del steg. Nu kommer det att bli några till för nu är det dags för Higgins att få sig en promenad, sen blir det Miss Marple på tv!

6 kommentarer:

Husan sa...

Vacker byggnad. Måste vara kul att arbeta sådär?

Hörni sa...

Vilket fint ställe att jobba på. Ha det så bra med miss Marple. Själv kollar jag på fotboll.:)

Yvonne L sa...

Husan: Ja, det är en fin gammal byggnad, och det är jätteroligt att jobba så som jag gör nu i sommar.

Gun: Ja, det är jättefint därute, så jag hoppas det kommer att vara fint väder när vi har öppet. Då kan ju folk åka dit för att fika i den fina omgivningen, och när det inte är några besökare där kan vi som jobbar kanske hinna njuta lite av solen vi med!

Mille sa...

Tänk vad kul det skulle vara att ha två jobb? Olika säsonger. Då skulle man inte vara så less...
Jag vill jobba på ett sommarfik på Gotland el Åre, och bara mysa med kunderna och få dem att må bra. Vill inte vika papper 365 dgr per år, usk :(

egoinasmamma.nu sa...

Wow! Det ser stort och elegant ut. God morgon! :D

Yvonne L sa...

Mille: Det är roligt med omväxling! Mitt vikariat nu under sommaren innebär mycket sånt, jag får ju hålla på med allt möjligt och det är jätteroligt.

Em: Det är ett fint ställe! Godkväll! ;0)