2010-09-21

Och vem ska bestämma det?

Nej, jag vill inte att någon ska bestämma vad som är kultur.Vem avgör vad som är "konstruktiv, positiv och samhällsnyttig kultur"? En centralstyrd kulturpolitik låter mer som en diktatur tycker jag. Tänker de införa tvång på att bära folkdräkt och lyssna på folkmusik? DET skulle jag anse vara både provocerande och upprörande, och det skulle inte stärka kulturarvet det minsta.

Sen förmodar jag att de flesta som jobbar för jämlikhet och som vill se fler kvinnor på ledande poster inte röstat på sd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja så är det nog. Såg nog inte en ända tjej hos SD när de sjöng sina hejaramsor ;-)

Kultur är som baken, delad. Så ska det förbli tycker jag :)
Vad hemskt det skulle vara om alla gjorde exakt samma sak när de var kulturella, bara för att "vissa" säger det...hmmm tål att tänkas på det där :)
/mille

Yvonne L sa...

Mille: Jag såg inte det, men jag har hört att det var till tonerna av en gammal Boney M-slagdänga! :D

Ingen kan ju bestämma vad någon annan ska tycka är bra/kul/intressant, så det är nog tur att de inte är i majoritet de där nissarna.

Per-Anders sa...

Gillar dina loggor på högerspalten (Vil gillar olika). Blir inspirerad till min egen blogg.

Yvonne L sa...

Per-Anders: Visst är loggorna bra! Handen är ju från Aftonbladets kampanj! Ta den du också!