2010-09-19

Det här fanns i paketet

Tidigare idag så fick ni ju se en bild på ett ouppackat paket, och där lovade jag visa upp mina inköp senare. Nu är det senare så då är det väl bäst att jag håller mitt löfte. Paketet kom alltså från Butik Citronodlingen på Sicilien. Jag har kikat på sortimentet många gånger tidigare men det var först nu som jag kom mig för att beställa, och jag kommer definitivt att handla där fler gånger. Det finns mycket mer jag vill testa!

Det fina armbandet visade jag ju upp även i det här inlägget, här syns det kanske lite bättre att magnetstenarna gör att armbandet "låser" sig om handleden. Nästa steg blir att försöka ta en vettig bild där armbandet sitter runt handleden. De jag tagit hittills ser inte kloka ut eftersom jag har armbandet på höger hand och att då försöka ta en bild med vänster hand... Ni kan ju tänka er själva hur de bilderna blir.

Det här är en doftspridare, citrondoft närmare bestämt. Vad pinnarna är gjorda av vet jag inte, men man ska i alla fall sätta ner 2-3 pinnar i flaskan och då ska det börja dofta gott. Än har jag inte testat, så därför en bild med pinnarna bredvid.

Jag hade också beställt det här, en kryddblandning av stark chili, vitlök, persilja och salt. Man ska värma upp några matskedar olivolja och sen blanda ner ungefär en matsked av de här torkade kryddorna per person, stänga av värmen och sen låta det stå några minuter. Sen blandar man ner nykokt pasta, rör om och äter. Jag har redan testat den här blandningen och det var överraskande gott! Den starka chilin är verkligen stark kan jag meddela. Det finns flera olika såna här kryddblandningar och jag ska definitivt köpa hem fler och testa hur de är. 

I paketet fanns en överraskning också, den här burken med Siciliansk pesto. Än har jag inte provat den, men jag gillar verkligen pesto, dels att bara blanda i pastan eller att smaksätta olika pastasåser och röror med. Ett tag hade jag fått för mig att jag inte tyckte om pesto eftersom jag inbillade mig att det alltid är oliver i, och jag kan verkligen inte säga att jag tycker om oliver. Jag försökte lära mig äta det under ett helt år då jag jobbade på kibbutz i Israel, men det gick verkligen inte. Nu är det ju sån tur att all pesto innehåller inte oliver, så när jag kom på det kom jag också på hur gott det är. Just den här innehåller vild fänkål, solrosolja, chili, olivolja, tomater, mandel och olika kryddor. Det ska bli spännande att testa hur den smakar! Tack Helena för den lilla överraskningen!

3 kommentarer:

Renathe sa...

Mums, peston ser god ut!

Hörni sa...

Vilken massa fina grejer! Perfekta presenter också, om man behöver det någon gång.

Yvonne L sa...

Renathe: Visst ser den god ut! Har inte testat än...

Gun: Finns massor av spännande produkter som lämpar sig bra som både present till andra och till sig själv!