2010-09-03

Eget tema: Tråkigt (233 av 365)

När mina föräldrar skulle flytta in till stan för ett par år blev det en spark i baken för min syster och mig att gå igenom diverse kartonger med sparade grejer som vi hade stod kvar i källaren sen vi bodde hemma. En hel del slängdes direkt eller hamnade hos Frälsis och Pingstkykans second hand, och bara en liten del av allt jag ansett som viktigt att spara tog jag hem. Sen dess har den stora kasse med grejer jag tog hem stått i ett hörn och jag har inte direkt gjort något åt den. Men i den finns den här pärltavlan jag gjorde när jag gick i lekis, och jag kommer än idag ihåg hur tråkigt jag tyckte det var att lägga den. Överhuvud taget tyckte jag illa om allt som hade med pyssel att göra. Jag tycker än idag det är lika tråkigt med pyssel som jag gjorde då, i februari 1972!

3 kommentarer:

Hörni sa...

Det är skönt att vara vuxen och bestämma själv att man inte alls vill göra pärlplattor.:)

Mille sa...

I love!!
Älskade att lägga pärlplattor. Kan än idag ta fram en lite platta som har formen av en stjärna el hjärta (ja nymodigheter). Sedan hänger jag dem i granen till jul :)
Skulle nog vara bra som förskolelärare, med ansvar för pysselhörnan..haha.

Yvonne L sa...

Gun: Den som skulle tvinga mig att lägga pärlplatta nu skulle ligga j***igt illa till! :D

Mille: Va?? En pysseltok??? :D
Tur att vi alla är olika!