2010-09-25

Grå höstdag

Idag verkar det ha varit en grå höstdag hela dagen. Imorse när Higgins och jag gick vår promenad så såg det ut så här på Köpmangatan. Ovanligt tomt och öde tyckte jag, men det fick sin förklaring när jag kom ner mot Rådhustorget. Gatan skulle vara avstängd några timmar under dagen eftersom det skulle bli gatuloppis. Men Higgins och jag promenerade där innan de ens börjat förbreda med bord och annat.

Jag har i alla fall jobbat idag och inte direkt sett hur vädret varit, men jag har förstått när det kommit besökare till museet att det varit en del regn. När jag skulle gå hem så var det varken uppehåll eller regn. Låter konstigt men det var liksom blött i luften fast det inte kom några regndroppar. Nu är det strax dags för en liten kvällspromenad, så jag hoppas det är någorlunda torrt, promenerandet blir trevligare på så vis.

Inga kommentarer: