2010-12-21

Paket

Igår var jag och hämtade ännu en beställning från Butik Citronodlingen, och trots att jag beställt själv och egentligen visste vad som skulle finnas i paketet var det som alltid lika spännande att plocka upp sakerna. Dels för att jag inte provat mig igenom allt jag vill prova än, så hittills har jag beställt för mig nya saker varje gång. Dessutom, en av gångerna var ju det jag beställde inte till mig själv utan en present till min syster. Jag har dessutom lite kort minne och hade glömt bort exakt vad det var jag skickat efter den här gången. Visst, jag skulle ju kunna titta på beställningen, men då skulle det ju inte vara lika skoj att öppna paketet!

Jag hade glömt att jag beställt honung, och jag kom inte riktigt ihåg att jag beställt godis heller. Torrone som ska vara ungefär som nougat, och den ser ut som fransk nougat som jag skulle kunna äta ihjäl mig på så det ska bli spännande att testa. Så beställde jag en burk Pesto Siciliano som jag redan utsett till världens godaste pesto. Fick ju ett smakprov när jag gjorde min första beställning från Helena och Peppe, och nu ska jag se om den är lika god den här gången. En annan favorit fast inte av samma sort som jag köpt tidigare är de torkade pastakryddorna. Perfekt när man ska fixa en måltid snabbt! Koka pasta, värm upp lite olja, släng i lagom med kryddblandning och låt stå och dra. När pastan är färdigkokt, blanda ner den i olje/kryddblandningen och sen är det bara att äta. Finns olika varianter såna blandningar, och jag testar nu min tredje sort. Det var även en liten överraskning nerpackat bland godsakerna jag beställt, ett fint julkort och sen ett prov på Sicilianska pecannötter. Jag har inte ätit pecannötter annat än i bakverk jag köpt i affärer, så det ska bli spännande att testa!

6 kommentarer:

Renathe Schneider sa...

Låter smaskigt. Jag har inte beställt något ännu men min man är och kollar i butiken lite då och då så vi slår väl till med en beställning såsmåningom ;)

Yvonne L sa...

Renathe: Jag är där och kollar titt som tätt och till slut dreglar jag så mycket att jag måste beställa! ;0)

Hörni sa...

Vilka fina grejer, och säkert jättegoda.

Yvonne L sa...

Gun: Jag är övertygad om att de är goda.

cn.nyman@gmail.com sa...

En bra julklapp.
Jag ska åka till Bromma i morgon och köpa delikatesser till sonen. Hittade Honung m blåbär, chokladklubbor man sätter i varm mjölk, laktritsfudge och en massa annat gott som han skulle älska.
Tänk att man bytt lego mot honung??
Kram och god jul

Yvonne L sa...

Cn: Visst var det en bra julklapp, speciellt som den var till mig själv! ;0) Det är ju bättre att sonen äter honung än legobitar antar jag...:D God jul till dig också!