2010-12-08

Ett par bilder från imorse

Imorse när Higgins och jag gick ut på vår morgonpromenad var det -8 grader igen.

Det verkade lite kallt för han killen däruppe i Guds hand, men han brukar inte klaga vad jag har hört.

Sen tänkte jag fota alla änder som höll till på isen i närheten av där det är öppet vatten hela vintern. Änderna fick syn på mig och formligen kastade sig åt mitt håll eftersom de trodde jag hade mat till dem. Men det hade jag ju inte, och inte ville Higgins dela med sig av sitt levergodis heller så vi gick därifrån och änderna fick känna sig lurade.

4 kommentarer:

Renathe Schneider sa...

Stackars lilla änderna :(

Yvonne L sa...

Renathe: Men det är massor av andra som matar änderna... Ibland är jag förvånad att de inte rullar fram! ;0)

Livet på Citronodlingen sa...

taskig du e då...

Yvonne L sa...

Helena: Taskig? Ahh, du menar som inte tog med kläder till han den nakne killen i handen! :D