2010-12-18

Harens dag

I det kinesiska horoskopet finns ju kaninens år, men i början av veckan var jag med om harens dag.

Det kan vara så att harar är lite lata av sig, för här ser man nämligen tydliga spår av att de varit ute på isen på ån och skuttat runt. Man kan ju hoppas att de lata hararna som inte orkar skutta över broarna har isdubbar med sig när de tar genvägar över isen.

På samma promenad fick jag på avstånd se en hare som satt ute på gräsmattan bakom Rademachersmedjorna.

Om det var samma hare vi såg på eftermiddagspromenaden vet jag inte, men den satt i alla fall på parkeringen bakom Rademachersmedjorna och väntade på bättre tider eller något sånt. Eller så väntade den på att bli skrämd av Higgins vilket den blev precis när jag tagit den här dåliga bilden.

4 kommentarer:

Husan sa...

De är lite virriga de där hararna.

Vet du att en hare har jättekonstiga saker för sig? Läs om dem o deras föda o födslar så förstår du. inget jag ska nämna här o förstöra frukosten för folk.

Bibbi sa...

Hoppas inte Higgins skällde ut honom så mycket. Han såg så skrämd ut. Dom är ju så djuriskt söta harpaltarna ;-)

Jenny sa...

De är söta de där små skuttisarna, tycker jag. Lite korkade, men söta. ;)

Yvonne L sa...

Husan: Nog verkar hararna rätt virriga! Ska ta och läsa på lite mer om harar, det verkar vara underliga saker de pysslar med.

Bibbi: Haren blev rädd bara den fick se Higgins röra sig, han behövde inte ens skälla lite.

Jenny: Helt skärpta verkar de faktiskt inte, men harar kanske ska vara så.