2010-12-10

Eget tema: Blockerad (337 av 365)

Igår eftermiddag när jag var ute och hämtade lite luft - i den råkalla kylan - i det långa arbetspasset och var på väg tillbaka till museet var bron fullkomligt blockerad av änder. Det var ett par som stått och matat änderna på bron vilket kanske inte var världens smartaste tilltag. Fåglarna flyttar ju inte på sig när man kommer så jag saknade Higgins som brukar skrämma dem. När jag hukade mig ner för att fota var det några av änderna som kom så nära att de började dra i skosnörena på mig, och då skyndade jag mig därifrån.

2 kommentarer:

Göran sa...

Sjysst bild, snygg vinkel! Måste nog ut och fota lite själv nästa vecka, Och på mig får de gärna dra i skosnörena. :-)

Du vet att de inte äter människor? (Eller kanske män-i-skor). :-)

Yvonne L sa...

Göran: Trots att jag har smärre fågelskräck vågade jag sätta mig på huk och fota tills de kom och började attackera mig! ;0)
Du får passa på och ut och fota nu när du har tid innan jobblunken böjrar. Det är förresten män-i-skor fåglar inte äter, så mig hade de garanterat ätit upp.