2009-02-25

Eskilstuna idag

Nu bor ju jag i Eskilstuna, men jag tror inte att det är därför jag lagt märke till att det talats om stan på nyheterna hela dagen. En av de stora nyheterna idag har väl varit branden på Statt. Den startade tidigt imorse, och de håller fortfarande på med eftersläckningsarbetet. En fruktansvärd händelse, men man får se det så att skadorna är materiella. Det hade kunnat sluta mycket värre, men nu hann de få ut alla hotellgäster.

Higgins blev lite upprörd på kvällspromenaden, för en del av vår normala promenadväg var avstängd. Vi brukar gå längs med ån genom Fors kyrkpark, nedanför Kyrkans hus och sen längs med kajen förbi Statt. Nu var det avstängt sista biten framför hotellet och fram till Nybron, så vi fick lov att gå en omväg vilket inte föll Higgins i smaken. Vi får väl se om vi kanske kan gå "rätt" väg imorgon kväll så han blir nöjd...Han tycker verkligen inte om när hans promenadvägar stängs av! I somras blev han djupt upprörd när promenadvägarna runt Strömsholmen var avstängda på grund av att Kent skulle spela där.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Dirket jag hörde det tänkte jag på dig. Ush så hemskt men tur att ingen blev skadad.

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Det är verkligen helt otroligt att ingen blev skadad. Tydligen har ju någon gripits, så man får hoppas det blir en snabb lösning på det här.