2010-11-27

Är den här för att stanna?

Ja, man undrar ju. Är vintern här för att stanna? I så fall tycker jag det räcker med snö redan nu, det är helt onödigt att det kommer lika mycket som förra vintern. Det var alldeles för mycket och låg för länge. Därför känns det ju lite oroligt nu om vintern tänker stanna, i så fall riskerar vi ju att få en vinter som är ännu längre än den vi hade förra året. Nog för att vi har fyra årstider i Sverige och det är en av tjusningarna, men det behöver ju inte gå till överdrift. 

Morgonpromenaden idag innan jag skulle ner och jobba lite extra på grund av julmarknadsaktiviteter var drygt 7 minusgrader kall och så dalade det ner lite fluffiga snöflingor på marken som redan var täckt av just fluffig snö. Alltså sån där snö som nästan verkar vara låtsassnö just för att den är så lätt och fluffig. Isen har börjat lägga sig på ån så nu kan man börja spana efter fotspår på isen. Förhoppningsvis kommer jag bara att se fågelfotspår den närmaste tiden.

I Stadsparken har de satt upp belysning i samma stora träd som det satt belysning i förra året. Gör sig väl inte så himla bra på bild i dagsljus, men bilden är ju från morgonpromenaden. Undrar om de kommer att spola en isbana där också, de har gjort det de senaste vintrarna, och det brukar vara populärt.

3 kommentarer:

Hörni sa...

Ja, det är så fluffig och härlig snö nu! Den får gärna stanna för min del, hellre det än mörkt och grått. Fast du har rätt, det behöver inte bli onödigt lång, den här vintern.

Husan sa...

O jag tycker det ska vara snö länge o mycket så vi kan åka mycket skider. Både på längden o tvären.
Älskar snön, vinter o kyla. Fast håller med om att det kunde ju vara lite lagom med det. ½ meter snö o -5 är lagom.

Yvonne L sa...

Gun: Fluffigt och vitt är ok, det blir ljusare som du säger. Men det behöver inte vara så lång vinter.

Husan: Men jag åker inte skidor så för min del vill jag inte att vintern ska vara för lång.