2009-01-08

Tillbaka till det normala

Nu har jag jobbat två dagar efter jul- och nyårsledigheten, och även om det varit skönt att vara ledig känns det helt OK att jobba igen. Fast efter nästan 3 veckors ledighet är det kanske tur att det bara blir tre arbetsdagar denna vecka. Men sen är ju saker och ting tillbaka till det normala igen. Även vädret börjar visst återgå till det normala. Imorse strax efter 7 när Higgins och jag gick ut var det -10 grader. När jag kom hem från jobbet framåt 17.30 var det ungefär 2 grader. Utan minustecken alltså. Jag tycker gott det kunnat fortsätta vara omkring 5 minusgrader och snö, det lyser ju upp när det ligger snö på marken!
En annan sak som är normalt igen är felringningarna jag får till min jobbmobil. Idag var det ännu en äldre man som ringde och blev väldigt förvånad när han hörde att han inte kommit till hemtjänsten. Det kan väl hända att jag jobbar inom kommunen, men det är ju lite skillnad på stadsmuseet och hemtjänsten. Enda likheten är väl att även museet arbetar med sånt som är gammalt...

Jag kom just på en sak till som är helt normalt: Svårigheten att inte stanna uppe för länge när det är arbetsdag nästa dag! Måste ta och göra något åt det nu.
God natt!

Inga kommentarer: