2009-01-06

Det ...

... kom en skinka med posten. Det är inte första gången jag fått något ätbart per postpaket, men det är första gången det inte är choklad eller något annat godis. Skinkan kom faktiskt i fredags, men jag kom inte iväg och hämtade den förrän igår, och jag visste inte förrän jag öppnade paketet att det var just en skinka. Vart skinkan kom ifrån? Tyskland. Det är en "Badischer Landschinken" som min kompis Heike och hennes chef Birgit skickat mig. Egentligen skickar de ut skinka i julgåva till sina kunder, men de hade några skinkor över och kom då på idén att skicka en till mig. Jag är inte riktigt säker på hur skinkan är tillagad, men efter att ha tagit ut den ur vakumförpackningen såg jag att det var ett snöre i, så den har nog hängt på rökning eller något liknande. Det luktar rökt skinka, och smakar så, men jag får nog fråga Heike hur den tillagats. Eller så får jag ringa slaktaren och fråga. På etiketten finns nämligen namn och telefonnummer till slaktaren, men jag tror inte jag ska ringa. Istället ska jag ta ut Higgins på en promenad och sen ska vi gå och äta tårta. Eller rättare sagt så är det väl jag som ska äta tårta. Higgins får aldrig äta tårta oavsett vem som fyller år. Idag är det pappa som fyller. Grattis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh, god skinka! :D