2009-01-22

Jämnt

"Vart fjärde får väntar på vård" läste jag när jag scrollade ner sidan på Aftonbladet eller Expressen lite tidigare ikväll. Hann naturligtvis fundera på om det var någon sorts fårepedemi jag missat, men naturligtvis hade jag läst fel. Jag hade råkat lägga till ett par extra bokstäver. Det stod alltså "Var fjärde får vänta vård"...

För övrigt sitter jag och tittar på Kroatien-Sverige i handboll. Min favoritsport och den enda sport jag frivilligt sätter mig och tittar på. Det har ju pågått VM några dagar nu, men jag har inte lyckats se en enda match, de har liksom gått fel tid för mig. VM spelas i just Kroatien, och arenan de spelar på är fullsatt och tar visst 12000 personer. Jag tror det är ungefär 20 svenskar där som det ser ut. Ett otroligt tryck med andra ord, men stödet ligger alltså inte hos svenskarna.

Inga kommentarer: