2009-01-22

Dags att sova

Slutresultatet i handbollsmatchen blev 30-26 till Kroatien. Mot slutet av matchen började svenskarna få lite otur och Kroatien drog tyvärr ifrån. Typiskt då att det var just den matchen jag fick tillfälle att se. Men det är ett ungt lag och har definitivt de coolaste coacherna. Allra coolast av de svenska coacherna är Ola Lindgren. Han spelade själv VM för några år sedan med brutet näsben. Näsbenet slogs av i en match, men matchen efter var han alltså tillbaka med ett specialgjort skydd som gjorde att han såg ut som om han var kusin med Hannibal Lecter.

I helgen återöppnar Faktoriet som är en del av Stadsmuseet där jag jobbar. Jag arbetar främst med bildarkivet och är ansvarig för en av de utställningar som har vernissage i helgen. Faktiskt första gången jag är ensam ansvarig för en utställning. Idag var det pressvisning, och jag hade liksom inte tänkt på att när man är ansvarig för en utställning kan det hända att man blir intervjuad av lokaltidningarna. Alltså hade jag inte tänkt ut någonting intelligent att säga, men det blir nog bra. Efteråt fick jag för mig att jag säkert stått med samma hållning som hon "Sally". Alltså den där bibliotekarien i den där tv-serien gestaltad av Maria Lundqvist...

Inga kommentarer: