2009-01-18

Likheter

Någon som vet vad det är för likhet mellan en mp3-spelare, en timer till kaffebryggaren och en förpackning hundbajspåsar? Alla saker kan köpas på Clas Ohlsson!

I veckan gick jag till Claes Ohlsson på två lunchraster. Första gången för att jag visste att det var något jag tänkt köpa där, men jag kunde inte komma ihåg vad det var. Tänkte att det nog skulle lösa sig när jag kom dit, men inte kom jag på vad det var jag tänkt köpa. Det var i alla fall inte hundbajspåsar kom jag fram till. Men det finns ju andra saker i affären, till exempel mp3-spelare, så jag köpte en sån. Inte för att jag planerat det, men det var ett bra pris och får plats massor av låtar. Den spelare jag hade sen tidigare får det bara plats ca 40 låtar på, och då måste man ju byta spellista ganska ofta, och det är jag lite för lat för. Den här nya spelaren ska visst ha plats med ca 1000 låtar, och det klarar man sig ju ett tag med.

Redan samma kväll kom jag på vad det var jag skulle köpt på Clas Ohlsson, och det var en timer till min nya kaffebryggare. Dagen därpå så gick jag alltså och köpte en sån. Möjligen går jag dit i veckan igen för att köpa hundbajspåsar. De har ett bra pris på såna, och deras påsar är "vintersäkrade". Med det menar jag att de går att använda sig av även om man har tumvantar på sig. Vissa typer av påsar går nämligen inte komma in i när man har något på händerna, och det har man ju vintertid. I alla fall har jag det. Jag hade inte tänkt mig behöva köpa såna svarta påsar den här veckan, men jag har använt ovanligt många den här helgen. Inte på grund av Higgins, utan på grund av glas. Det har legat otroligt mycket glas på trottoarer och promenadvägar, och där det har varit stora glasbitar som till exempel flaskbottnar och avslagna flaskhalsar har jag faktiskt plockat upp det. Då är det tur att jag går runt med påsar, man vill ju inte stoppa glasbitar i fickorna och bära till närmsta papperskorg.

En idé för att slippa glassplitter på gatorna vore väl annars att förbjuda glasflaskor! Man skulle ju kunna övergå till tetror! ;0) Någon/några verkar ju redan ha anammat det med tanke på vad jag fick syn på ståendes på marken på en av dagens promenader.

Inga kommentarer: