2009-01-11

Fortfarande inte roligt

Nä, jag tycker fortfarande inte det är roligt att trampa i hundbajs, och idag har jag inte gjort det heller. Jag har däremot gått runt flera högar. Vad är det med folk som inte plockar upp efter sina hundar? Att alla inte är så nitiska som jag som kan kravla mig in under en buske för att plocka upp efter Higgins kan jag kanske förstå, men att inte plocka upp efter sin hund när den gör sitt behov mitt på trottoaren är helt obegripligt för mig. Lika obegripligt är det förresten att inte plocka upp på ytor som väl egentligen inte är menade att man ska promenera på, till exempel grässlänter bredvid trottoarer. Men om man går där med sin hund kan man kanske tänka sig att andra går där också. Fast det är väl kanske så att många antingen har sina hundar lösa - vilket man inte får eftersom det är koppeltvång - eller i flexikoppel, och då verkar det som om man inte behöver bry sig om vad ens hund gör. Men det skulle vara trevligare för oss hundägare som faktiskt plockar upp efter våra hundar om alla gjorde likadant. Då skulle vi slippa bli utsatta för misstänksamma blickar och elaka kommentarer från människor som av någon anledning tror att alla hundägare gör som bara ett fåtal gör. Tyvärr är det ju så att det är det som syns som folk lägger märke till.

Inga kommentarer: