2012-07-15

En liten drömmare

Little dreamer by Yvonne E
Little dreamer, a photo by Yvonne E on Flickr.
En bild på Higgins jag tog i juni när vi var ute vid torpet. Just nu är han allt en liten drömmare, och vad han drömmer om är sin vanliga MAT, LEVERGODIS och KEX. Alla sakerna är för tillfället uteslutna eftersom han nyligen fått 6 tänder utdragna. Innan det är läkt får han bara äta mjuk mat. För tillfället får han ris och fisk som han brukar tycka är gott. Och visst, det är gott nu också, men han blir tydligen inte mätt. Istället för att ge honom mat 2 gånger per dag delar jag upp det på tre tillfällen. Tänker att det kanske är bättre om han äter lite i taget och inte försöker tugga för mycket. Visserligen, den mjuka maten behöver han ju knappt tugga, utan kan svälja helt. Men som sagt. Han saknar sin vanliga mat och att få levergodis och kex.

I övrigt har han återhämtat sig väldigt väl, den där vätskan han fick in under huden gjorde susen verkar det som. Jag har inte gett honom något mer smärtstillande, han fick lite i fredags kväll, men han verkar inte ha ont och eftersom jag inbillar mig att det smärtstillande gjorde honom lite däven lät jag bli. Han skuttar runt och tigger och går normala promenader så nu räknar jag honom som återhämtad efter operationen.

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Så skönt att höra, du ska se att han tar sig nu för varje dag. Han är så himla fin på bilden. Finaste Higgins!

~Ingrid

Jenny sa...

Vad skönt att han är pigg igen! :-) Hur blir det senare, kommer han kunna tugga utan tänder?
Ps. Ang Birka, om man gillar o vandra bland får i hagar är det helt ok, men det kändes lite för hajpat, visst är det fint och trevligt, men inte för det priset som resan kostade, kände vi.

Arlo sa...

Men ATTANS, Higgins, vad du varit med om medan jag roat mig på hotell! Herreminje! Hur mår du egentligen? Och maten, rackarns, hur går det utan kex och sånt? Matten har blivit av med en del tänder och hälsar att det går bra att tugga med gommen också när det väl läkt, så det var väl bra? Men, Quasimodo OCH Frankensteins monster SAMTIDIGT! Respekt, Higgins!

Yvonne L sa...

Rudi: Jag mår jättebra förutom då att jag inte får några KEX och inget GODIS och bara mjuk mat. Jättetrist! Bara väntar på att få äta sånt, och än har jag tänder kvar att bitas med! :D /Higgins

Pysselfarmor sa...

Han ser så klok ut...och jättesnäll!

Jenny sa...

Yvonne: men gud så virrig jag är. Skriver och svarar på din kommentar och tänker på fel resa, fel inlägg. Sorry! Semesterhjärna. :-D

Hörni sa...

Skönt att höra att allt är ok med söta Higgins. :)