2012-07-25

Den här har de inte ätit upp!

Dahlia by Yvonne E
Dahlia, a photo by Yvonne E on Flickr.
Vi satte ju ner lite olika lökar och frön vid torpet tidigare i våras. En del kommer jag inte ihåg vart jag petade ner, annat har kommit upp och blivit igenkänt och somligt har kommit upp men blivit uppätet av de elaka uteliggardjuren som finns i skogarna runtomkring. Den här blomman - som jag tror är en dahlia - hade slagit ut igår när vi var där. Den står i en rabatt precis vid husväggen så kanske är det därför djuren inte varit och tuggat på den. Det finns en till precis bredvid som har vuxit upp men som ännu inte slagit ut. Hoppas vi får ha den också ifred!

3 kommentarer:

frk b sa...

en vacker bild
kronbladens tydliga ådringar och skuggorna, kontraster och blomman lite stelt elegant och rufsig på samma gång

Pysselfarmor sa...

Dahlior rörde de aldrig i min trädgård heller. Tror de inte gillar den.
Du kanske vet att du måste ta in dahliaknölarna innan frosten kommer....

Yvonne L sa...

frk b: Tack!

Pysselfarmor: Just ja, nu när du säger det så kommer jag ihåg att vi fick det rådet när vi köpte lökarna! Gäller bara att komma ihåg det sen när det är dags...