2011-01-25

Nos (25 av 365)

En älskad nos, ibland puttar den på mig mjukt och försiktigt så det nästan inte märks, andra gånger mycket bestämt. Den arbetar ständigt för den den sitter på, alltså Higgins. Genom att använda den vet han vilka andra hundar som varit ute och gått, om det är något annat djur som passerat våra promenadstråk, han känner om det luktar gammal äcklig korv eller hamburgare längs promenadvägen att snabbt nappa åt sig innan jag hinner stoppa honom, vilka andra människor som är i närheten, vad jag lagar för mat och vart godiset jag gömt för honom finns. Nosen kan användas till att peta bort saker eller rulla något framför sig, och man kan pussa på nosen. Då händer det ibland att Higgins drar med ena framtassen över nosen just där han fått en puss, som att han var rädd att få tjejbaciller eller något sånt. Men så sticker han fram nosen igen för en puss till, och så kan vi hålla på ett tag. Alltså kan man säga att en nos är något man kan ha till mycket.

9 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

snyggt fotat :o)

Husan sa...

En mycket vacker nos som sitter på en mycket vacker vovve.

Husan sa...

...........o håller med Helena.
Snyggt fotat. :))

Göran sa...

Perfekt bild på en snygg nos!

Renathe Schneider sa...

Så fin! Både bilden och texten :)

Yvonne L sa...

Helena: Tack! :)

Husan: Tack, visst är han en vacker vovve. :)

Göran: Den enda skarpa dessutom! ;)

Renathe: Tack!

Hörni sa...

Vilken gosig nos.:)

Chris sa...

Häftigt med nosen så nära. Bra och snyggt

Yvonne L sa...

Gun: Visst är det!

Chris: Det var en mycket ovillig modell så jag var glad att en bild blev skarp. :0)