2011-01-03

Härlig inledning på det nya året

En sak jag kan säga redan nu om det nya året är att det verkar hålla en mycket bra och hög kvalité. Det har visserligen bara gått tre dagar, men jag tycker det känns rätt att göra det uttalandet redan nu. Jag har nu varit förkyld i tre dagar och det måste vara den bästa förkylning jag haft på minst fem år. De förkylningar som drabbat mig de senaste 5 åren har bara hållit sig kvar i max en dag, så de här tre dagarna visar ju att det är en förkylning som heter duga. Som jag har nyst och snutit mig! Så mycket Echinagard, vatten, saft, te, honung och färskpressad apelsinjuice jag hällt i mig de här tre dagarna har jag inte hällt i mig på år och dag. För att inte tala om allt papper jag gjort av med. Mängder av pappersnäsdukar, hushållspapper och toalettpapper, så jag borde nog ut och plantera lite nya träd. Och nu ikväll har jag till och med börjat hosta lite så det ser verkligen ut att bli en extremt bra förkylning. Året är bara tre dagar ungt, och jag har redan varit förkyld alla tre dagarna. Vilken fantastisk start på det nya året!

(Eventuellt kan jag ha feber, men eftersom jag tryckt i mig Ipren också så känns det inte som någon idé att kolla.)

9 kommentarer:

Renathe Schneider sa...

Stackars Yvonne :(

Yvonne L sa...

Renathe: Nu känns det lite bättre efter lite tycksyndom! :0)

Livet på Citronodlingen sa...

haha :o)
Förlåt, jag borde inte skratta...

Yvonne L sa...

Helena: Det är helt ok att skratta! Det är nämligen ännu ett botemedel jag provar. Om jag inte tar förkylningen på allvar kanske den blir sur och försvinner! ;0)

Pysselfarmor sa...

Men du verkar ha humor i varje fall fast du är krasslig...finns det liv finns det hopp ;-)

det verkar skoj med 365 bilder - jag är himla envis så det vore väl 17! Såg att du fixade det förra året.

och vilken rolig hund du har som håller på så där med vanten....kanske ska jag sticka en till honom ;-) en Munin bara eller??

Hörni sa...

Men fy vad trist! Det kanske är den där kurens fel?;) Krya på dig!

Bibbi sa...

Stackars liten... Har du glömt hålla dig varm om fötterna? Själv fick jag den som morgon paket på julaftonen. Inte kul:-(
Du borde kanske leja bort promenaderna med Higgins och prova ligga ner ett dygn och vara sjuk...Det brukar hjälpa;-P
Krya på dig och akta dig bara för svinbacillerna. Kramen

Jenny sa...

Love the irony. :) Krya på dig!

Yvonne L sa...

Pysselfarmor: Tja, det blir ju inte bättre av att gå runt och vara sur. ;0)
Med envishet kommer man långt, så du kommer säkert också att klara det. Jag tänkte se om det går att fixa 2 år i rad.
Jag kollar med Higgins om han vill ha en egen vante! ;0)

Gun: Nä, det är bara ovanligt god kvalité på förkylningarna i år! ;0)

Bibbi: Äsch, det är väl något dumt virus av något slag, och det där med att ligga sjuk och nedbäddad är inte riktigt min grej...

Jenny: ;0) Tack!