2011-01-17

Fram och tillbaka

Vintervädret går ju fram och tillbaka, det har varit rysskyla och tyskkyla och alla möjliga sorts kylor.

Igår morse när Higgins och jag tog vår promenad så var det någon grad varmt och rätt så slaskigt vilket gjorde att Higgins tyckte att vi inte behövde gå så långt. Att några fler hundar varit ute såg vi tydliga spår av.

Under dagen igår så blev det slaskigare och slaskigare, och på kvällspromenaden såg det ut såhär i ett gathörn nära mig. Idag hade i alla fall det mesta av vattnet runnit undan så vi behövde inte vare sig simma eller skaffa kanot. Men det är inte speciellt roligt att gå promenader nu, massor av slaskig snö, stora vattenpölar och det droppar från taken och på sina ställen rasar det fortfarande ner snö och is.

Nu ska det ju tydligen bli kallare igen också, så då ska det enligt tidningarna bli extremhalka. Tidigare idag tror jag till och med att det kallades skräckhalka vilket kanske var att ta i lite... Men det är väl bara att hålla ut, vi går ju tydligen mot en supervår!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då får vi ställa in siktet på den där supervåren då!!! Din kvällspromenad såg inte alltför kul ut!!! Tack för dina snälla ord hos mig! Jag blir så glad!

Livet på Citronodlingen sa...

nej, usch.. slask kan man definitivt vara utan

Mille sa...

Ja gisses vilket väder. I morgon ska det tydligen bli kallt också. Usch jag tycker så synd om alla äldre som knappt vågar gå ut, och de som vågar ja de blir liggandes på ngn isgata...
Jag ska iväg i morgon och köpa bråddar. Det finns "nätta" på löplabbet, så ett par av den sorten blir det, och ett par till mamma :)

Yvonne L sa...

picturesandpaint: Japp, supervåren är något vi får rikta in oss på!

Helena: Lyllos dig som slipper sånt...

Mille: Det verkar vara antingen broddar, kanot eller skridskor som gäller i dessa dagar...