2011-01-23

Kanske sämst i världen...

Det kan vara så att jag är sämst i världen på att knäcka nötter, eller så äger jag den sämsta nötknäckaren som finns i hela världen....

Ni ser ju själva hur det ser ut! Jättegoda pecannötter från Butik Citronodlingen som blivit totalt massakrerade av mig när jag ska försöka få ut innehållet ur de hårda skalen. Men de små bitar som jag lyckas få i mig smakar väldigt gott, hade aldrig ätit pecannötter tidigare annat än såna som man ibland får på och i olika bakverk. Det är i alla fall en väldig tur att jag inte levde under stenåldern eller när det nu var man livnärde sig mycket på nötter, jag hade inte överlevt länge...

Sen är jag övertygad om att många av er undrar hur det går med min russintillverkning. Som ni ser ligger vindruvorna där och skrynklar till sig, men det går verkligen inte med någon större hastighet. Fast när jag tänker efter brukar det väl stå "soltorkade russin" på de russinpaketen, och då kanske mitt kök under vintern inte är bästa russintillverkarplatsen. Särskilt inte som vi inte haft så mycket sol de senaste dagarna, speciellt inte på min diskbänk.

6 kommentarer:

Uora sa...

Jag röstar på sämsta nötknäckaren! Köp en ny :-)

PS Blogger gillar inte nötknäckare och jag får röda streck, kodknäckare eller nötknäppare går däremot bra?!? DS

Livet på Citronodlingen sa...

Peppe knäcker dom i händerna... 2 nötter som han trycker mot varandra :o)

Synnøve. sa...

Hej du.
Allt bra här ser jag.
Kan det vara till någon tröst så kan inte jag heller ta jobb som nötknäckare.
Lika urusel på det som dig.

Russintillverkning så skoj ut...
Har du inte en sån där liten ansiktssolarielampa hemma...
Sol som sol tänker jag...

Hoppas det är bra med Higgins också.
Kram från en vacker soluppgång på Digernes.

Yvonne L sa...

Uora: Äsch, jag tror inte det är värt investeringen så sällan som jag har hela nötter! ;)

Helena: Inte för att jag tror att jag kan det, men jag ska testa sen! Vad gör han när det bara är en nöt kvar?? ;)

Synnøve: Man skulle nog inte tjäna så mycket som nötknäckare... Någon sollampa har jag inte, så jag vet inte om det blir så mycket russin av det hela. I alla fall inte ätbara.
Higgins mår bara bra, han ska strax få komma upp på trimbordet, dvs. om han kommer fram från sitt gömställe.

Renathe Schneider sa...

Haha, jo men visst har dom skrynklat till sig en hel del sedan sist :D

Yvonne L sa...

Renate: Jo, lite... ;0)