2011-03-28

Pesto Rosso

För ett tag sedan gjorde jag en beställning från Butik Citronodlingen, och det blev bland annat flera olika sorters pesto som fick ta sig hit från Sicilien. Tidigare har jag provat Pesto Siciliano som är så god att man kan äta den med sked direkt ur burken. Nu har jag hittat en till som är precis lika god!

Pesto Rosso, gjord på tomater, lokalt odlade i området omkring Citronodlingen, och precis som alla andra produkter helt utan konserveringsmedel.

Peston har god och fyllig smak, och väldigt vacker färg också. God att blanda med pastan och sen gjorde jag någon sorts järpar på kalvfärs där jag använde peston som smaksättare. Fantastiskt gott! Som jag konstaterat tidigare efter att ha köpt pesto från Butik Citronodlingen ligger den pesto man köper här i affärerna långt efter smakmässigt. Därför känns det lite extra lyxigt att handla från Citronodlingen som förutom att ha ett väldigt bra sortiment av spännande varor också har en otrolig service, och när den italienska och svenska posten samarbetar på bästa vis får man sin beställning snabbt också.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Där måste jag kika in och scanna av sortimentet, god mat och goda tillbehör kan man inte få nog av. Och pasta är ständigt återkommande här.
Agneta kram

Renathe Schneider sa...

Jag väntar med spänning på min beställning ;) Börjar vattnas i munnen redan....

Yvonne L sa...

Snäckskalsdalen: Jag brukar ha svårt att begränsa mig när jag går dit och tittar! ;0)

Renathe: Visst är det spännande när man får leveranser!

Bibbi sa...

Åh... så djuriskt gott! Själv älskar jag deras olivolja otroligt. Väldigt tacksam du tipsade mig på citronodlingen. Har ju även hittat en hudceme som är otrolig.
Hoppas allt är bra med dig och Higgins annars.
Tycker det ser om som ni nästan inte har nån snö kvar...blir lite avis... Här snöade det så sent som i går:-( Risk att det kommer mer idag....Snyft!

Yvonne L sa...

Bibbi: Visst har de mycket gott och annat hos Citronodlingen! Svårt att begränsa sig när man är inne och kikar!
Inne i stan finns inte någon snö alls kvar nästan, bara där det legat stora högar. Ute i skog och mark är det lite annat...