2011-03-20

Show Me Yours - Ljud

Temat i Show Me Yours den här veckan är ljud.

Jag har några få vinylplattor kvar som jag aldrig spelar, idag var första gången på flera år som spelaren fick röra på sig. Enbart för att jag skulle kunna vara med i whatthefuckdotcoms utmaning den här veckan. Det kom faktiskt ljud ur högtalarna till slut, efter att jag vridit reglaget på förstärkaren rätt.... Vad jag lyssnade på kan man höra här om man har Spotify. För er andra kan jag tala om att det var Ulf Lundell och "Vi kunde ha älskat" från "Den vassa eggen".

Fler tolkningar av temat hittar du hos wtfdc.

7 kommentarer:

Ina sa...

Nostalgi på hög nivå Yvonne!
Det finns faktiskt saker som var bättre förr, och att lyssna på en LP är en av dom.....:o))

Fint fotat - som vanligt! :o)

Kram

Yvonne L sa...

Ina: Tack! Visst var det lite nostalgisk, trots dammpartiklarna. ;0)

Livet på Citronodlingen sa...

Det är temat på fotosöndag också, så då kan du ju slå två flugor i en smäll ;o)

Jenny sa...

Här spelas inte vinylplattorna heller, min spelare står i Uppsala och makens hos hans föräldrar... Någon gång kanske vi får plats för en av dem iaf. :)

Yvonne L sa...

Helena: Jag gjorde så, premiär i fotosöndag alltså! :0)

Jenny: Jag funderar faktiskt på att plocka bort min, den står ju mest och samlar damm...

Jah Hollis sa...

Men Spotify låter som en gammal vevgrammofon jämfört med en vinylskiva på en bra skivspelare. Vinylljudet är fortfarande oöverträffat.

Yvonne L sa...

Jah Hollis: Jo, nog är det något speciellt med vinyl.