2011-03-06

M (65 av 365)

M som i minne eller Miura.
Det är alltså min Lamborghini Miura som jag fick när jag var 3-4 år ni ser på bilden. När min syster föddes en stormig oktobernatt 1969 blev det strömlöst hemma där pappa läste sagor för mig. Jag hade bilen i handen eftersom det var min favoritleksak just då. Det var roligt att kunna öppna dörrarna på den, och så kunde man pilla bort däcken. När man är fyra år tycker man sånt är roligt. Det där med att man kunde pilla bort däcken var inte så himla bra, för precis som det blivit strömlöst och kolsvart i huset pillade jag bort höger bakdäck och så tappade jag det. Däcket är fortfarande borta för vi lyckades aldrig hitta det.

2 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Vilken fin liten berättelse! Vilket minne av din systers kommande till världen!
underbart att läsa och fin bild dessutom.

Yvonne L sa...

Bonnfrua: Tack!