2013-02-02

Trafikverket (Hus 4 av 100)

En ful byggnad. Härinne huserar bland annat Trafikverket, och det här är baksidan av huset. Fruktansvärt fult! 

När det byggdes har jag ingen aning om, troligen sent 70-tal eller kanske på 80-talet, jag har inga som helst minnen av det. Uppe på taket är det någon sorts fläkt/ventilationsanläggningar. Det här är taget från baksidan av huset, framsidan ser dock likadan ut, men där finns även en entré.


Ena gaveln ser ut så här, som ni förstår är huset i princip omgivet av parkeringsytor, det är bara andra gaveln av huset där det inte finns parkering. Däremot någon liten oansenlig häck och sen en gata. Jag brukar försöka se något vackert i olika byggnader, men här går det bara inte. Man blir lätt deprimerad bara av att titta på huset. Inte ens en strålande sommardag är det vackert. Kanske har de jättefina kontor därinne, man kan ju alltid hoppas på det. 


4 kommentarer:

Anki sa...

Instämmer helt! Ser fruktansvärt trist ut - så hårt och stelt. Har svårt att tro att någon kan tycka det är vackert.

Razzy sa...

Kul att du också kör 100 hus :) jag har precis börjat på min andra blogg med denna utmaning. Du hittar dem om du har lust på razzytaz.blogspot.com

Bonnfrua sa...

Ungefär lika vackert som hälsohögskolan i Jönköping.

Oasar statligt liksom. Men det är säkert väldigt funktionellt...

Pysselfarmor sa...

Håller med de är väldigt fula sådana här hus - bara som kolosser står de där och stjäl allt ljus.