2013-02-03

Ett modereportage..

...eller sånt man aldrig trodde jag någonsin skulle sätta på mig.


Får jag presentera mina senaste byxor. Jag som under många år endast hade svarta jeans i garderoben, men som under senare år även setts i blå jeans. Idag införskaffades ett par arbetsbyxor att ha när vi är vid torpet, och visst fanns det diskreta grå, några i blått och lite beigea med blommiga detaljer på. Men som ni ser valde jag riktigt ljusknallgröna byxor. Bara för att jag kunde. De har undefär tusen fickor - Higgins har redan bestämt att det ska vara levergodis i de flesta och Dentastix i några - och så kan man sätta in knäskydd, och såna tyckte sambon jag skulle utrustas med. Nu har jag alltså dessa byxor i min ägo och tycker gott våren kan komma snart så jag kan börja använda dem när vi grejar därute. Vi har ju mer bodbygge framför oss, och så ska det målas, spikas golv och fixas och strös ut frön och jag vet inte allt. Är våren här snart? Tänk så många fickor jag kommer att ha att leta tappa bort grejor i, och så måste jag väl börja gå runt med olika verktyg hängande här och där. Mobilen kan jag ha hängande över ena bakfickan, för där finns en speciell förvaringsplats för just mobilen. Att vi för det mesta har noll och ingen täckning alls därute när det gäller mobilnätet har ju inte så stor betydelse, finns en specialficka för mobilen ska den ju användas. Jag kan ju alltid lyssna på Spotify via mobilen, för eftersom jag betalar för mig där behöver jag inte vara uppkopplad när jag lyssnar. 

Jag utrustades även med en jacka som färgmässigt totalt skär sig med dessa byxor. Jackan är nämligen till större delen lysorange. Den ska också användas ute vid torpet när vi håller på med saker som att elda eller klampa runt i skogen under jakttider. Älgar och annat vilt är inte kända för att gå runt i lysorange jackor vad jag vet. 


4 kommentarer:

Razzy sa...

Jag har ett par jag med (dock inte samma färg) att kampera i under sommaren. De är jättesköna och praktiska :)

Yvonne L sa...

Razzy: De var sköna när jag provade dem, och det tvivlade jag inte på. Det är mer färgen som förvånar när det kommer till mig. :)

Jenny sa...

Alltså arbetsbyxor är inte vackra, men de är praktiska. Jag har ett par grymt fula camouflagebyxor att ha när jag är i skogen, herrmodell så de sitter inget vidare. Fördel dock är att jag fortfarande kan ha dem på mig trots att jag är i sjätte månaden. :-) De är praktiska men galet fula. ;-) (inte riktigt lika fula som illgröna arbetsbyxor kanske, men fula!)

Yvonne L sa...

Jenny: Men illgröna arbetsbyxor är ju skitsnyggt! ;-) Just när vi är vid torpet och fixar känns det ju mest befogat att det är praktiskt och bekvämt. Förra året körde jag med gamla jeans, men det är inte helt ultimat alla gånger. Inte tillräckligt många fickor när man spikar golv t.ex.