2012-06-24

Torpbesök

Vi var alltså till torpet en sväng i helgen, och förutom att plantera ner lite plantor, klippa gräs och sätta dit nyrenoverade köksfönster hände lite annat.


Higgins och jag gick en promenad och såg en ekorre som lekte svårfångad uppe i en gran...


...på promenaden såg vi som vanligt lite olika spår där det var fuktig lera, och här tror vi det är grävling. Såg en massa klövspår också, och så har det varit vildsvin på tomten och bökat lite. 


Såna här små blå blommor växer överallt på tomten och vi vet inte om det fanns där förra året eller om det är några frön jag kastat omkring. Kommer ju inte ihåg var jag kastat ut frön eller vad det var.


En annan okänd blå skönhet som växer överallt och som vi heller inte vet om vi är skyldiga till eller om de funnits där tidigare. Kan eventuellt vara lin, för såna frön kastade jag ut och jag vet att de är blå. Men som sagt, jag vet inte hur de ser ut. 
Uppdatering: Har av Pysselfarmor fått veta att det här är en teveronika


Higgins låg en del på gräset och spanade på vad vi höll på med samt höll sig undan från gräsklipparen. När han inte gjorde det sprang han runt och var i vägen eller så pinkade han in sitt tomtrevir så att de där uteliggardjuren ska veta att det kommer en hund dit lite då och då! 


4 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

blomma nummer två är teveronika....den första är svårt att artbestämma eftersom blommor och blad är så små.....

Yvonne L sa...

Pysselfarmor: Jaha, teveronika har jag aldrig ens hört talas om. Tror inte jag sått något sånt så den fanns säkert där förra året!

Pysselfarmor sa...

Den kan man nog inte så - det är en "vild" blomma....

Yvonne L sa...

Pysselfarmor: Då kanske vi borde sätta stängsel omkring den! :D