2012-06-11

Matlagningsintresserad med plåster på benet


Idag har Higgins och jag varit till veterinären igen för kontroll av hans värden, därav plåstret på frambenet.  Provtagningen gick bra, fast nålen djursjukvårdaren började använda funkar inte på Higgins och jag glömde bort att säga att hon skulle ta en "gammaldags" nål. Därför fick hon lov att sticka honom två gånger, men sen gick det bra. Som vanligt bad jag veterinären ringa om resultatet och jag hoppades förstås på att allt skulle se bra ut så att vi kan få hans tänder fixade. Tyvärr så är värdena inte helt stabila än. Vi får höja Florinef-dosen med en halv tablett så nu äter han fem såna och en Prednisolon per dag. "Vi skulle inte fegat utan höjt med en hel tablett förra gången" var veterinärens kommentar idag. Nu blir det alltså ny provtagning om några veckor, vi har bokat in den 2 juli och då hoppas jag verkligen att värdena ser bra ut! Det här börjar bli tröttsamt... Är natrium och kalium i balans då så bokar vi tid direkt för tandstensborttagning och om det går ska även en knöl på huvudet och en under örat/på kinden tas bort. 

Som vanligt, vill man läsa alla inlägg om Higgins och hans Addison kan man göra det här

6 kommentarer:

Hörni sa...

Stackarn då, hoppas ni får ordning på värdena snart.

Ingrid sa...

Vi fortsätter hålla tummarna, det går ju ändå åt rätt håll. Skönt att få göra bort tänderna och knölarna. Vi tog ju det på ALfons i vintras (2 små tumörer och tndsten) och vilken lättnad då det var gjort.

~Ingrid

susmar64 sa...

Stackars goa fina Higgins:( Ge honom en extra kram idag:)

Jenny sa...

Måtte det gå åt rätt håll nu, stackars Higgins.

Britt Marie o Rudi sa...

Men åh, jag hade ju glömt fråga om resultaten! Synd att värdena inte var Ok än! Hoppas det löser sig snart!

Yvonne L sa...

Ingrid: Hoppas verkligen allt går åt rätt håll nu så vi kan få bort tandsten och knölar!

Britt Marie & Rudi: Vi hoppas det ser bra ut nästa gång.