2012-02-26

Hundraåringen

Igår kom jag på att man ju kan låna ljudböcker via bibliotekets sida och lyssna samtidigt som man exempelvis surfar runt på nätet. Att jag inte tänkt på det tidigare! Lyssnar på "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. Har lånat den i bokform av mina föräldrar, men nu är det alltså lyssning istället. Hittills har jag lyssnat på 5.30 timmar av 14.29. Men det blir ju någon timme per dag framför datorn här hemma, så jag hinner nog lyssna färdigt innan lånetiden går ut.

4 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Himla bra sällskap på promenader också!

Anonym sa...

Jag tycker man lyssnar allra bäst när man åker bil, tåg eller buss. Det kan förvandlas till rena njutningen.

Bibbi sa...

Visst är den bra! Jag lyssnar jättemycket på böcker. Roligare att både tvätta, städa, stryka osv:-) Dessutom lyssnar jag nästan alltid på någon Elisabeth Nemert när jag ska sova...har en gubbe som snarkar hemskt;-P

Funderar faktiskt på att lyssna om 100 åringen, man blev som glad av den.
Hoppas du har det bra annars:-)
Kramen

Yvonne L sa...

Eva T: Kan det nog vara, fast det här är strömmande och går inte att lyssna på i mobiler. :)

Frunatmaken: Om jag pendlade till jobbet skulle jag säkert lyssna mer - eller läsa - men jag går...Och privat är jag sällan/aldrig ute och åker buss. Är vi ute med bilen så pratar vi eller lyssnar på radio.

Bibbi: Jag läser oftast innan det är dags att sova, tror inte jag skulle trivas med att lyssna på något då. Fast man vet ju inte...