2011-07-09

Min vecka

Dags för whatthefuckdotcoms fotoutmaning "Min vecka" igen, och här är lite av min.

Tillbringade närmare två timmar hos veterinären igår med Higgins där det konstaterades att han i alla fall inte har diabetes samt att alla andra värden ser bra ut. Varför han dricker extremt mycket och kissar stora oceaner - även inne på natten - måste utredas via ultraljud av njurarna och urinledarna. Nästa vecka får jag boka in tid på Strömsholm. Jag har stött på svanar och änder, ätit jordgubbar och fortsatt följa reparationen av bron på Faktoriholmarna.

Hur andra haft det under veckan ser du hos wtfdc.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vad tråkigt med Higgins, hoppas det bara är att han lider av värmen lite (och åldern kanske?) och inte av något allvarligare!

Yvonne L sa...

Jenny: Nja, det är nog inte bara värmen tyvärr, det är vita blodkroppar som samlas i klumpar i urinen så det kan vara något med njurarna eller något sånt. Får utredas vidare, men han är i övrigt lika knasig, hungrig och godissugen som vanligt! :0)

Bibbi sa...

Men stackars Higgins! Lille hjärtat, vad kan det vara måntro? Hoppas det är något som kan behandlas på lindrigt vis.
Krama på honom från mig:-)

Hoppas ni har en skön sommar annars. Du har ju visst fyllt år, GRATTIS kramar:-)
Sköt om er

Yvonne L sa...

Bibbi: Higgins ska till Strömsholms Djursjukhus på torsdag för ultraljudsundersökning av njurar/urinvägar så får vi se vad det är. Tack för grattiset också! :)