2008-12-23

Dan före dopparedan

Igår fick jag syn på följande lapp uppsatt på en lyktstolpe:

"Parkera gärna här. Du får inga böter. Ingen bryr sig om denna plats. Du ser hur det ser ut. Aktionsgruppen för vettig parkering i Eskilstuna"














Den eller de som satt upp ovanstående lapp vid parkeringen framför vårdcentralen här inne i centrum har ju en poäng. Det är bara en stor tom ful plats nu, och har varit så sen i juli då parkeringen las ner. Det är ett privat företag som äger marken, och de ska visst börja bygga något där, men inget har alltså hänt sen i juli. Annat än när Guif spelar match i sporthallen, då har jag sett att det är folk som parkerar där fast att det egentligen inte är en parkering längre.
Idag har jag slagit in mina julklappar, det var visst 10 stycken totalt, och det tog mig ca 2,5 timme. Då skulle man ju kunna tro att det är väldigt avancerade inslagningar, men om man säger så här: Det är himla tur att jag inte har jobb som paketinslagare i någon affär! Jag slår alltså in hemskt långsamt och inte det minsta avancerat! Bara papper, tejp och snöre rakt av. De eventuella veck som är i pappret är absolut inte planerade veck utan helt spontana. De har alltså mer eller mindre hamnat där av misstag. Men alla saker blev till slut inslagna så nu är allt klart inför morgondagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får se det som att dina paket är åtminstone personligt inslagna! :)

Yvonne L sa...

Hmm, ja de blev väldigt personligt inslagna! Säkert så satt det hundhår i tejpen också! ;)