2008-12-15

Skit också!

OM det vore så att jag tyckte det var roligt att trampa i hundbajs är jag ganska säker på att jag i så fall skulle föredra min egen hunds högar. Då skulle man ju kunna tänka sig att det var därför jag plockade upp efter honom. Liksom en sorts insamling att ta fram när jag får långtråkigt.

MEN jag tycker verkligen inte det är roligt att trampa i hundbajs! Vare sig i min egen hunds eller i någon annan hunds. Anledningen att jag skriver om det här är väl ganska enkelt att gissa. Just det, jag trampade i hundbajs på promenaden i kväll. Två gånger, och jag märkte bara en gång. Det var strax efter att vi påbörjat kvällspromenaden som jag satte högerfoten mitt i en jättehög. Fick naturligtvis ett utbrott men tänkte samtidigt att det väl var bra att det var snö, då kunde jag ju försöka rengöra kängan längs med vägen. När vi kom in från promenaden fick jag se att jag var hundbajs även under den vänstra kängan. Suck! Efter att ha tagit av Higgins kopplet och torkat hans tassar så tog jag in kängorna en efter en i badrummet och sanerade dem. Väldigt bra med Goretex-kängor som man kan duscha av. Efter det så sanerade jag badkaret.

ATT det ska vara så svårt för vissa hundägare att plocka upp efter sina hundar. Jag är ganska säker på att inte de heller tycker det är roligt att trampa i hundbajs, men varför ska det då vara så svårt att plocka upp? Tycker de att det är genant eller är det för ansträngande?

2 kommentarer:

biaweb.se sa...

Kul att du bloggar här också!
Ang hundbajs så luktade det förfärligt i hallen på jobbet för ett par veckor sedan, vi försökte lokalisera vilka av ungarnas skor som var drabbade, men hittade inte rätt. Tyckte lite synd om de föräldrar som skulle hämta skorna, med vidhängande unge.
Som du säkert räknat ut så var lukten kvar ända tills jag gick hem...

Hoppas din jul varit trevlig!
Ha en fin vanlig helg nu!

Yvonne L sa...

Jag får väl se hur det blir med uppdateringar, det är ju inte direkt min starka sida...;)

Det var väl i och för sig "tur" att det var en av er i personalen som trampat i hundbajset, men det är ju inte bättre för det. Man kan ju alltid hoppas att de lata hundägarna tar som nyårslöfte att bättra sig nästa år.