2011-09-16

Dåligt med inlägg

Uppe bland molnen by Yvonne E
Uppe bland molnen, a photo by Yvonne E on Flickr.
Det är lite dåligt med inlägg i bloggen annat än med bilder till 365-utmaningen jag är med i. Tiden räcker helt enkelt inte till utan mitt "vanliga" bloggande får bli mer sporadiskt. Jag gick ju arbetslös hela sommaren, men är nu tillbaka i arbetslivet igen sen en månad tillbaka. Även mitt nya jobb är ett vikariat, denna gång fram till årsskiftet, och nu arbetar jag som biblioteksassistent. Min arbetsplats är Eskilstuna stadsbibliotek och jag trivs alldeles utmärkt, arbetsuppgifterna är minst sagt varierande. Det är en del nytt jag fått sätta mig in i, men så är det väl nästan alltid när man börjar ett nytt jobb. Ingen dag är den andra lik, men i det stora hela kan man väl säga att jag jobbar i receptionen där vi bland annat lånar ut böcker, säljer biljetter, svarar på frågor och lämnar ut gröna plastpåsar till sopsortering. Vissa pass svarar jag i telefonen och ser till att boksorteringsmaskinen Sally sköter sig som hon ska. Andra tider går jag och sätter upp böcker eller letar beställningar. Minst sagt varierande som ni kan se. Har jag tur kanske jag får fortsätta även efter årsskiftet, men det återstår att se. Ni får hålla tummarna!

Bilden i inlägget har för övrigt ingenting med jobbet att göra, den fick bara vara med ändå...

7 kommentarer:

Bibbi sa...

Tack söta;-) Och mitt hjärta Higgins...mår han bra? Hur har han det med nattkissriet?
Kram

Hörni sa...

Jag förstår dig verkligen, jag har också ont om tid för bloggen, och ont om ork också. Det låter riktigt kul ditt nya jobb, hoppas du får fortsätta nästa år.

Morten Pedersen sa...

Jobb framfor blogg så får vi ta de postene du har tid til å nyte de ekstra.

Anonym sa...

Lovar att hålla tummarna.

Yvonne L sa...

Bibbi: Nattkisseriet är det slut med nu, skönt för alla parter...

Gun: Man önskar att dygnet hade mer timmar så man hann med allt, men nu får det bli som det blir. Hoppas verkligen jag får fortsätta nästa år också!

Morten Pedersen: Ja, man måste ju ta jobbet först...

Frunatmaken: Tack!!

Renathe Schneider sa...

Jag håller tummarna för att du blir kvar där ett tag till!
Och bloggar gör man när man har tid och lust. Det ska inte vara något måste ;)
Puss till Higgins!

Yvonne L sa...

Renathe: Alla tumhållningar är välkomna! Bloggandet ska vara roligt, det har du rätt i! Skulle gärna ha mer tid till det eftersom det är kul men som sagt, annat får gå före. :0)