2011-08-02

Higgins fick åka bil

Igår var Higgins på utflykt. Eller rättare sagt var det väl en biltur, för vi åkte bara till Västerås och vände. "Husse i familjen" behövde lite fler delar till sin bilreparation så vi var till ett stort känt bildelsvaruhus där Higgins och jag väntade utanför på parkeringen. Higgins var mycket nöjd med resan, han älskar ju att åka bil, och jag tror särskilt han älskar att åka i min bil som vi gjorde igår... ;0) 

För er som undrar så mår Higgins bra när han äter sina mediciner mot Addisons sjukdom (för er som inte läst om hans diagnos kan ni göra det här). Att få i honom den dagliga dosen av piller är inte svårt alls. Han sitter och väntar otåligt varje frukost på att han ska få en ostbit och verkar inte alls tycka det är konstigt att jag senaste tiden blivit så generös med ost. De olika pillrena han ska ha rullar jag bara in i en ostskiva och håller fram, han sväljer det i princip utan att tugga. Vi lägger fortfarande ut tidningar på köksgolvet varje kväll, men behöver inte täcka in hela golvet utan bara en del. Det brukar vara en kissning varje morgon, och det verkar inte spela någon roll om vi går upp halv tio eller halv sju, det är en pöl oavsett tid. Innan han började med medicinen var det ett par tre stora sjöar han kissat under natten, och tidningarna var drypande blöta. Nu är det alltså bara en pöl, och den är oftast intorkad i tidningen. Lite verkar det som att han kissar bara för att vara snäll när vi nu lägger ut tidningar...

8 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Ut på tur og aldri sur.

Jenny sa...

Han är go Higgins. Tänk om våra katter skulle gilla bilåkandet, då skulle jag t o m ta med till stugan... Men orkar inte lyssna på pipylandet en timme o en halv. :P
Hoppas kisseriet inne minskar i fortsättningen också, lille plutten.

Snäckskalsdalen. sa...

Oj, nu har jag läst hela inlägget om Higgins och veterinärbesöken, jag hade av någon underlig anledning missat det.....
Stackars Higging och matte och husse också, men vilken tur att han blivit så pigg och verkar må så bra.
Det är så med husdjuren, man lever med dom och lider med dom när dom inte är bra och tack och lov för att veterinärerna finns.
Han är ju så fin Higgins. Må han ha det riktigt bra framöver och må gott och få finnas till länge än!
Agneta kramar

Yvonne L sa...

Morten Pedersen: Precis!

Jenny: Higgins skulle säkert gilla om han fick åka bil dygnet runt! ;0)Inatt hade det inte kissats inne alls, så kanske är vi på rätt väg.

Snäckskalsdalen: Nu mår han ju bra när han får sin medicin, det är bara att hoppas att inget annat inträffar. Visst är man tacksam för veterinärerna!

Bibbi sa...

Lillhjärtat Higgins, så skönt att det går bra för honom. Ni kanske ska prova att inte lägga ut tidningar en kväll... Han kan ju ta det som ett ok att kissa inne. Huvudsaken är ändå att han blivit piggare:-)

Sen ser jag det kommit en "husse" i familjen. Så kul! Jag verkar ha missat något spännande...;-P

Ha en fortsatt underbar sommar!

Yvonne L sa...

Bibbi: Nä, det får nog vara tidningar, tror inte det spelar någon roll. Häromnatten hade han inte pinkat, men så natten därpå var det pinkat igen.

Hörni sa...

Lilla gubben, men vad bra att medicinen hjälper! Och kul att läsa att det finns en husse till Higgins numera.:)

Yvonne L sa...

Gun: Det är jätteskönt att medicineringen funkar. Så länge han mår bra kör vi på med det. Hussen har funnits med ett tag, men jag skriver ju sällan om "privatsaker". :0)