2011-08-14

Fototriss 144: Så här ser det ut där jag är

Kör en fototriss den här veckan också, och temat är "Så här ser det ut där jag är"

Kvällspromenaden igår kväll bjöd på en vacker augustimåne, här ser det ut som den balanserar på en tråd.


Idag på dan fick jag se fjärilar ute i blomlådorna på balkongen, men de rymde när de såg kameran och jag hann bara få bild på en fluga. 


På eftermiddagspromenaden för en stund sedan hade det mulnat på, men det var ändå skönt ute. Vi gick förbi vid Munktellsmuseet och där passade jag på att ta lite detaljbilder på några av maskinerna som står uppställda utanför.

Hur det ser ut hos andra ser ni i länkarna här.

26 kommentarer:

Nettan sa...

En liten fluga som sitter och lapar lite sensommar sol. Härlig sensommartriss

Anette sa...

Så flotte bilder, og en nydelig blogg har du også! Klem fra Anette :)

Leena sa...

Månen på tråden är helt underbar! Och så härligt att se lite sensommarkänsla i stan.

Yvonne L sa...

Nettan: Det hade varit roligare om jag lyckats fånga en fjäril...

anettesbokboble: Roligt att du gillar bilderna!

Leena: Japp, en måntråd...

Monica o Jacob sa...

Bra triss, liten fluga och rosa himmel med fullmåne på rep blir mina favoriter;-)))

Åke sa...

Munktellbilden får mig att le, tänk att få besöka dessa maskiner och redskap, följa deras liv.

Yvonne L sa...

Monica o Jacob: Det blir ju lite blandad kompott med den här typen av tema.

Åke: De har ju en del maskiner står utanför också, men inne är det nog ett paradis för maskinfantaster!

cat sa...

Vilken kul bild på den balanserade månen :)
Fjärilar är ofta fotoskygga har jag också märkt.

Gammelsmurfen sa...

Månen är bra fångad :-)

Anneli - A'la Foto sa...

Fina bilder där min favorit blir flugbilden! Den gillade jag massor! :O))




ha en skön kväll!

Morten Pedersen sa...

Mye bedre enn regnværet vi har i alle fall.

Nettan sa...

Fina bilder alla dina.
Min favorit blir flugan!

Ha det gott // Nettan

Janne Helleberg sa...

Fina bilder, favoriten blir den sista med lite fin rost på. :)

jonna d sa...

Fin triss och första bilden är klockren - månen som balanserar på en lina. :)
//jonna d

Ingrid sa...

Vilken fin kvällsbild, ja de andra med så klart.

Å jo visst är det en svart liten Alfons tass man såg på bilden. Jag brukar ligga i ljuset från kvällshimlen och lyssna på hans andetag och och försöka njuta av varje dag istället för att oroa ihjäl mig. Men sådan är jag, oroar mig alltså.

Upptäckte en ny stor juvertumör på Honung så i morgonbitti ringer jag pronto så fort de öppnar hos veterinären. HUA det vill aldrig ta slut med elände.

~Ingrid

Per-Anders sa...

Bilden längst ner är jättecool!

Monkan sa...

Första bilden är min favorit, sånt fint kvällsljus, och månen som balanserar på tråden :)

Pialotta sa...

Din första bild är ju bara så fin och så flugbilden som verkligen är en favorit.. ;) Varför flyger alltid insekter när man närmar sig med kameran.. det kan jag oxså undra ;)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Ja de där maskinerna känner jag ju igen :) Förstår att du kände igen dig på mina bilder från fotopromenaden, det var en himla kul grej att samlas så många och bara få frossa i fotografering. Du får hänga med om det ordnas fler gånger! Jag har ju varit i Etuna några gånger förut men aldrig gått där vid Munktellområdet och smedjorna och där var det ju jättevackert!

Jah Hollis sa...

Snygga trissbilder, speciellt den med fullmånen.

ormbunke sa...

Så fin omväxlande dag du haft.Tack för titten hos mig. Ha de gott. Anita

judotter sa...

Månen uppställd på elledning - originellt!

SigridfraEnget sa...

En riktig härlig triss!

Bibbi sa...

Härlig bild på månen:-) Jag passade också på att fota månen i helgen. Men jag har inte lagt upp de bilderna...
Flugan var också söt:-)

Pysselfarmor sa...

Fastnar för Munktellbilden....antagligen för att det "poppar upp" i minnet att min far hade en Munktelltraktor....

Yvonne L sa...

Roligt att så många av er gillade flugbilden! Tack för alla snälla kommentarer!